יחידת התביעות המשטרתית הגישה אתמול (שני) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד תושב הצפון (27), בוגר לימודי רפואה, לאחר שעל פי החשד קילל את אשתו, תקף אותה ואיים עליה ברצח. כתב האישום מייחס לו עבירות של איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. נגד הנאשם עומד אישום נוסף שטרם הוכרע בגין אלימות כלפי אשתו מוקדם יותר השנה. למרות זאת, הוא לא הורחק מאשתו והמשיך להתגורר איתה באותו בית.
1 צפייה בגלריה
"עלול היה להסתיים ברצח שלה ושל התינוקת". אילוסטרציה
"עלול היה להסתיים ברצח שלה ושל התינוקת". אילוסטרציה
"עלול היה להסתיים ברצח שלה ושל התינוקת". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מכתב האישום עולה שלפני כשבוע בני הזוג נסעו יחד בשעות הבוקר כדי לשים את בתם בת השנה בפעוטון, אולם המקום היה סגור. האישה שהתבלבלה ושכחה שהפעוטון סגור באותו היום, נאלצה להתמודד עם מסכת שלמה של התעללות מצד בעלה הכוללת השפלות, עלבונות ומכות.
על פי האישום, הנאשם קילל את אשתו כבר בדרך חזרה הביתה וקרא לה "שרמוטה" ו"טמבלית", ואמר שיזרוק אותה. בהמשך, אחז בצווארה והיכה אותה באגרוף בפניה, דחף אותה בחוזקה בכתפיה ובעט בה. בתגובה למעשיו, אספה האישה את חפציה. כשראה זאת הנאשם, הוא ניסה לתפוס אותה תוך כדי שהוא מחזיק את בתם בידיו. כתוצאה מכך ומבלי שהתכוון, נפלה הפעוטה על הרצפה ונחבלה בראשה. אז, המשיך הנאשם במעשיו, היכה את אשתו בגבה ודחף אותה.
המשטרה עצרה אותו לאחר התקיפה ומאז הוא שוהה במעצר. לפי האישום, כמה ימים קודם לכן איים על אשתו שירצח אותה. האישה ביקשה ללכת לבית הוריה, וכשהתקרבה לדלת, הוא דחף אותה ואמר לה "אם תצאי מהבית - את מתה".
רפ"ק רחלי בנימין, קצינת חקירות במחוז הצפוני שחקרה את התיק, אמרה ל-ynet כי "האישה פעלה בתושייה ובאומץ לב כשברחה מהבית ומיהרה להגיע לתחנת המשטרה הקרובה. זה היה עלול להסתיים ברצח שלה ושל התינוקת שלה, היא הצילה את חייה". רפ"ק בנימין קראה "לכל אישה שנופלת קורבן לאלימות להגיע ולדווח למשטרה, אנחנו הכתובת הראשונה".
רפ"ק רחלי בנימין, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני של המשטרהרפ"ק בנימיןצילום: דוברות המחוז הצפוני של המשטרה
סוהאד אגא דחלהעו"ד אגא
עו"ד סוהאד אגא, שמייצגת את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה: "הנאשם כופר בכל סעיפי האישום וגם בכתב האישום הקודם שהוגש נגדו על אלימות כלפי אשתו. בכוונתי להילחם על שחרורו מהמעצר כדי שיוכל להמשיך בהכנות לקראת בחינות ההסמכה לרפואה. מיותר לחלוטין להחזיקו במעצר. כל המריבות ביניהם התרחשו על רקע המתח של הלימודים שלו לקראת בחינות ההסמכה לרפואה, מטבעו לא מדובר באדם אלים אלא רופא שנמצא במתח רב לקראת בחינות קשות".