אלימות בין שוטר לאזרח בתחנת משטרה בערערה בנגב

תיעוד קשה: בלש צולם מכה את אחמד אבו ג'ויעד, צעיר מאחד היישובים בנגב, בשטח תחנת משטרת ערערה. הצעיר שנעצר צעק ואמר "בלי ידיים, בלי ידיים", אך השוטר המשיך להכות ולדחוף אותו. נציין כי התיעוד מתחיל ברגעי האלימות - ולא מראה מה התרחש לפני כן.
2 צפייה בגלריה
זיאד אבו ג'ויעד
זיאד אבו ג'ויעד
האח זיאד אבו ג'ויעד
מהמשטרה נמסר כי הצעיר "הגיע לתחנת המשטרה כדי לבקר עצור קרוב משפחתו. הוא איים על השוטר והתנגד לעיכוב, ולכן נעצר. לצד האמור, פרטי האירוע הועברו לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים".
אדם שהיה במקום סיפר ל-ynet כי לא הבין מדוע השוטר החל לתקוף את הצעיר. "לא ראיתי שהוא עשה משהו לא-חוקי כלשהו", טען. "הכול קרה בפתאומיות. השוטר הזה אלים, צריך לפטר אותו. אם הוא מתנהג בצורה כזו בכניסה לתחנת משטרה, אז צריכים לבדוק גם את ההתנהלות כלפי עצורים אחרים בתחנה. להכות אנשים זה קו אדום".
עו"ד סלימאן אבו שעירהעו"ד סלימאן אבו שעירה


מנהיגי קהילה בנגב דרשו לערב בעניין גם את מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ואת השר לביטחון הפנים עמר בר לב, לדבריהם כדי שהמקרה לא יעבור בשתיקה.
סלימאן אבו שעירה, שמייצג את אבו ג'ויעד, אמר כי "שוטרים הגיעו היום לבית שלו, עשו חיפוש, לא מצאו כלום ודחפו את האמא. הבן רצה לעזור לאמו וגם הוא הוכה באכזריות, נגרמו לו גם חבלות והוא פונה לבית החולים".