לצד השמחה הרבה על חזרתם הביתה של 13 מהחטופים ששוחררו אתמול, הסיפורים הקשים על מה שעברו בשבי ברצועת עזה מתחילים אט אט להיחשף.
אסנת מאירי, בת דודתה של קרן מונדר ששוחררה אתמול משבי חמאס, סיפרה כי רותי, אמה של קרן ששוחררה אף היא אתמול מהשבי, שמעה ברדיו בשבי על כך שבנה רועי מונדר נרצח בטבח בניר עוז.
2 צפייה בגלריה
רועי מונדר
רועי מונדר
רועי מונדר ז''ל. האמא גילתה על מותו בעודה בשבי
אוהד מונדר פוגש את אביו לראשונה לאחר שחזר משבי החמאס
(צילום: דוברות מרכז שניידר)

המפגש של משפחת מונדר
(צילום: אמיר מאירי )

2 צפייה בגלריה
אוהד מונדר
אוהד מונדר
משפחת מונדר מתאחדת
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
"אחד מהדברים שחששנו מהם מאוד היה איך לומר לה שאיבדה את הבן שלה. היה מדהים לגלות שהם כבר ידעו, ודרך הרדיו", אמרה אסנת, "הם עצמם לא השתנו, בעיקר בזכות זה שהיו יחד. אם ילד ואמא נמצאים יחד, הם יכולים לשרוד הכול. אוהד נשאר אותו הדבר, הוא שוחח אתמול בערב עם חבר והיום יבואו חברים לבקר אותו. קרן דאגה בנסיעה באוטובוס בדרך לישראל שאין לה טלפון, כרטיס אשראי ומשקפיים".
משפחת מונדר נחטפה מניר עוז. הבת קרן והנכד אוהד, תושבי כפר סבא, היו בשבת ב-7.10 בבית הסבא והסבתא אברהם ורותי. רועי ז"ל, בנם של רותי ואברהם ואחיה של קרן, נרצח באותו היום. אברהם נותר עדיין בשבי, שכן חמאס מסרב בשלב זה לשחרר גברים מבוגרים.
ראש העיר כפר סבא רפי סער בירך על שובם אוהד וקרן, תושבי העיר, ויתר החטופים שחזרו אתמול: "במשך כל 49 הימים האחרונים לא הפסקנו להתפלל ולייחל לשחרורם של אוהד, קרן וכל החטופים. הקמנו צוות ייעודי מקצועי שילווה אותם ואנו כל כך מאושרים לראותם שוב איתנו. אוהד היקר, כשהיית שם בעזה, מלאו לך תשע שנים. הבטחנו לחגוג עמך את יום ההולדת כשתשוב אלינו. הבטחנו ונקיים".