חיזבאללה פרסם אמש (שבת) סרטון שבו נראה המטח החריג לבסיס חיל האוויר במירון, יב"א 506 (היב"א הצפונית), שמכונה "העיניים של המדינה בצפון". בתיעוד טען חיזבאללה שפגע ישירות בכיפות ההגנה בבסיס, ש"אחראי על יצירת התמונה האווירית ותמונה של כל כלי הטיס הנמצאים במרחב האווירי באזור". ניתן לראות בתיעוד טענה לפגיעה בשתיים משלוש הכיפות.
התיעוד שפרסם חיזבאללה

2 צפייה בגלריה
חיזבאללה טוען כי ישנן פגיעות בכיפות
חיזבאללה טוען כי ישנן פגיעות בכיפות
מתוך סרטון חיזבאללה
מערך הבקרה בחיל האוויר אחראי על בקרת התנועה האווירית בכל המרחב האווירי של ישראל. עליו לגלות ולזהות ניסיונות חדירה, להפעיל את מערכות הנשק השונות ולהכווין כלי הטיס המיירטים - לצד סוללות ההגנה האווירית - לעבר מטרות אוויריות עוינות.
בסרטון מסביר חיזבאללה בערבית על הבסיס שהותקף: "בסיס מירון, יב"א 506, נמצא במרחק 8 ק"מ מהגבול הלבנוני. גובהו 1,200 מטר מעל פני הים, ושטחו 160 אלף מטר מרובע". חיזבאללה מציין כי מדובר ב"מרכז הפיקוד והשליטה האווירי בצפון ישראל, שמשימתו ארגון, תיאום וניהול מבצעים אוויריים בסוריה, לבנון, טורקיה וצפון האגן המזרחי של הים התיכון".
לפי חיזבאללה, מדובר ב"מרכז ראשי לפעולות שיבוש אלקטרוני בגזרה הצפוני", ובבסיס שוהים "חיילים וקצינים רבים". כמו כן, נכתב, יש בו "מכ"מים למעקב וגילוי לטווח רחוק", והוא "כולל חדר בקרה ושליטה בכטב"מים לצורכי סיור, ויש בו מערכות תקשורת דיגטלית".
תקיפות התגובה של חיל האוויר בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)

ארגון הטרור טען אתמול בבוקר כי המטח, שבו שוגרו עשרות רקטות לשורת יישובים בגבול, היה "תגובה ראשונית" לחיסול של סאלח אל-עארורי בביירות. צה"ל השיב בתקיפות בלבנון עצמה, ובין השאר פגע בבסיס טילי קרקע-אוויר של חיזבאללה. מאתמול בבוקר הודיע חיזבאללה על שישה הרוגים בשורותיו, ועל 153 מפרוץ המלחמה.
לפי צה"ל, "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. המתחמים היוו נכסים משמעותיים עבור הארגון, ביניהם מתחם צבאי בשימוש יחידת טילי קרקע אוויר של ארגון הטרור חיזבאללה.
"בנוסף, מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה"ל נוספים תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים רב א-תלתין, רמיה, מי אל ג'בל ועייתא א-שעב בדרום לבנון, בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, חוליית מחבלים, עמדת שיגור ומפקדה מבצעית".
פורסם לראשונה: 22:10, 06.01.24