סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם ניצל את הלווייתו של בכיר ארגון הטרור שיעי איברהים עקיל שחוסל בסוף השבוע שעבר בביירות כדי להחריף את האיומים כלפי ישראל. "נכנסנו לשלב חדש - קרב של החשבון הפתוח", אמר סגנו של חסן נסראללה בנאומו בהלוויה שנערכה הערב (ראשון) בדאחייה של בירת לבנון. "אתם תמותו בטרור, הכלכלה תתפורר, לא תשיגו את מטרותיכם", אמר בכיר חיזבאללה במסר למקבלי ההחלטות בישראל.
3 צפייה בגלריה
נעים קאסם
נעים קאסם
נעים קאסם בנאומו בהלוויית עקיל
3 צפייה בגלריה
הלווייתם של אבראהים עקיל ומחמוד חמד
הלווייתם של אבראהים עקיל ומחמוד חמד
הלוויית עקיל בביירות
במהלך הנאום אמר קאסם עוד על-רקע חיסול עקיל ובכירים נוספים בכוח רדואן ולאחר פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר: "ישראל ביצעה שלושה פשעים כואבים באכזריות שטרם ראינו. היא רצתה להרוג 5,000 איש בטבח הביפרים, אך לא הצליחה. בתקיפה של בכירי רדואן, ישראל ניסתה לשתק את חיזבאללה, להסית את הסביבה של הארגון ולעצור את חזית התמיכה בפלסטינים, אך פעילי חיזבאללה מנעו זאת".
בכיר חיזבאללה הוסיף: "חזרנו חזקים יותר, השטח יעיד על כך. חזית התמיכה הלבנונית תימשך, לא משנה כמה זה ייקח, עד שתיעצר המלחמה בעזה. תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם, העקירה תגדל. הפתרון הצבאי יגדיל את המצוקה של ישראל ותושבי הצפון. אנחנו מוכנים להתמודד עם כל האפשרויות הצבאית, ואתם תראו את התוצאות.
"נכנסו לשלב חדש - קרב של החשבון הפתוח. אתמול בלילה שלושה מטחים הגיעו לחיפה ופגעו במטרות צבאיות. מה שקרה אתמול בלילה היה תשלום על החשבון בקרב הפתוח. אנחנו עוקבים אחר העימות מחוץ לקופסה. נהרוג אותם ונילחם בהם במקום שהם מצפים ובמקום שהם לא מצפים".
בהתייחסותו האישית לראש מערך המבצעים של חיזבאללה עקיל, אמר קאסם: "עקיל עזב אותנו בגוף אבל הוא נשאר ברוחו ובלוחמים שימשיכו את דרכו. הוא היה מפקד המבצעים בחיזבאללה, הקים את כוח רדואן ופיקד עליו משנת 2008. הוא היה עוזרו של חסן נסראללה במבצעים ופעילות הג'יהאד".
ראש הממשלה על הלחימה בצפון ובלבנון
(צילום: וידאו: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בדיון סגור בוועדת החוץ והביטחון לגזרה הצפונית, ואמר כי "מה שיביא לשינוי דרמטי - זה שינוי במאזן הכוח". בנוגע לפעולות האחרונות בלבנון, בהן מתקפת הביפרים וחיסול עקיל לצד בכירי חיזבאללה נוספים בדאחייה בביירות, הוסיף: "מה שאנחנו עושים בצפון זה לא משהו נקודתי זה דירקטיבה. אנחנו מחלישים ומרחיקים את חיזבאללה מהגבול".
ראש הממשלה התייחס גם להמשך המערכה, והבהיר כי "אנחנו נחתוך להם את הידיים והרגליים - עד שלא יתקפו אותנו". חברי כנסת שנכחו בדיון שאלו אם "רק בזה נפגע להם?", וראש הממשלה השיב: "לא התכוונתי למה שאתם חושבים". על כך שלא קיבל החלטה לתקוף בלבנון עם פרוץ המלחמה, אמר: "עשינו החלטה נכונה וזה היה נכון להתמקד בזירה אחת. אם היינו נכנסים למלחמה בלבנון לא היינו מצליחים לשחרר את החטופים ולהכריע את חמאס".
מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין נפגש אתמול עם ראשי הרשויות בגזרתו. במסגרת הפגישה התקיים שיח שבו הוצגו עיקרי הערכת המצב עד כה ותהליכי ההיערכות לקראת הרחבת הלחימה בגזרה. גורדין אמר לראשי הרשויות כי "פגענו משמעותית בחיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה. אנחנו בנקודה של שינוי".
לדבריו, "לצד משימת ההגנה אנחנו במוכנות גבוהה לתוכניות ההתקפה הנוספות על חיזבאללה. אני מלא הערכה לאופן בו אתם מובילים את הקהילות שלכם בימים מורכבים אלה. אנחנו נמשיך לפעול יחד איתכם, בחיבור ושיתוף פעולה מלא".