תקיפת הנהג
(צילום: כוח לעובדים)

א' (49), נהג בחברת סופרבוס בקו המטרונית בחיפה, הותקף ביום חמישי האחרון על ידי נוסע לאחר שעצר את המטרונית בתחנת המגינים. "האיש הזה שבר לי את האף, ונראה שיש לי שבר גם בצלעות. אני לא יכול לנשום, אני נח בבית ומנסה להבין מה הוא עשה לי", סיפר א' לאחר התקרית. החשוד בתקיפה נמלט וטרם נעצר.
לדבריו, בעת שעצר הנהג את המטרונית כדי להוריד נוסעים, שמע צעקות מכיוונם של הנוסעים - וקם ממקומו על מנת להבין את ההתרחשות. הוא הוסיף: "ההוראות הן שאם שומעים צעקות - צריך לבדוק במה מדובר. יכול להיות שיש נוסע שזקוק לעזרה". אחד הנוסעים ששהה באוטובוס עם אשתו ושני ילדיו הקטנים, צעק על א' שיפתח את הדלת מיד, ככל הנראה מפני שלא הספיק לרדת.
2 צפייה בגלריה
תקיפת הנהג
תקיפת הנהג
"הוא לא קילל אותי. רק הכה - בלי לדבר". תיעוד התקיפה, חמישי האחרון
(צילום: כוח לעובדים)
"בסך הכול ביקשתי ממנו שיפנה אליי בנימוס, והתשובה שלו הייתה אגרוף אחד חזק לעבר החזה שלי", אמר הנהג שהותקף. לדבריו, "הוא לא קילל אותי, רק הכה - בלי לדבר. חזרתי לכיוון תא הנהג ופתחתי לו את דלתות המטרונית כדי שירד עם המשפחה שלו. רציתי להודיע לבקרה על התקיפה ולהזמין משטרה, אך לפני שהספקתי לעשות זאת - הוא חזר מהדלת השנייה והרביץ לי שוב".
א' סיפר כי התוקף הכה אותו בפניו "כמו מכונית שנוסעת במהירות של 100 קמ"ש ונכנסת בקיר. אגרופים רוויי שנאה". הוא הוסיף כי "תוך כדי התקיפה, הנוסע אמר לי 'אני אראה לך מה זה גרוזיני'. לקח לי זמן עד שהצלחתי להגן על עצמי. היו עוד אנשים במטרונית - אף אחד מהם לא התערב".
לדבריו של הנהג, בשלב מסוים הגיע למקום נהג מטרונית אחרת. "הוא פתח את הדלת מבחוץ, וניסה להוריד את הנוסע ממני - אך ללא הצלחה. התוקף חזר, והכוונה שלו הייתה רק להרוג. לאן הגענו? כל זה מכיוון שביקשתי שידבר אליי בנימוס? זה מה שהילדים שלו צריכים לראות? כבר אסור לבקש מאנשים לדבר בכבוד".
2 צפייה בגלריה
הנהג שהותקף
הנהג שהותקף
"שבר לי את האף, ונראה שיש לי שבר גם בצלעות", הנהג שהותקף
מסופרבוס נמסר בתגובה: "חברת סופרבוס מזועזעת מהתמונות הקשות. אנו נמצאים בקשר רציף עם הנהג ומסייעים לו בכל דרך אפשרית בהתאם לנסיבות. החברה פועלת בשיתוף פעולה יחד הדוק עם משטרת ישראל על מנת למצות את מלוא חומרת הדין עם התוקף".
ראש ענף תחבורה בארגון "כוח לעובדים" תם פרומוביץ התייחס לתקיפה, ואמר כי "מדובר במקרה אלימות חריג בחומרתו, אך לא מפתיע. אנו עדים לעלייה במקרי התקיפה של נהגים, כ-20% לעומת השנה שעברה. לא רחוק היום שנהג ישלם בחייו". לדבריו, "קל להתעלם ולומר שמדובר במקרים קיצוניים, אך למרבה הבושה, הזלזול בנהגי התחבורה הציבורית מתחיל מלמעלה. לא יעלה על הדעת שנהגי התחבורה הציבורית עדיין לא מוכרים כעובדי ציבור. נמשיך להיאבק מול הגורמים הרלוונטיים, כך שמי שתוקף אותם ישלם מחיר כבד כפי שמשלם מי שתוקף שוטר או רופא".
מארגון "תג מאיר" הנאבק בפשעי שנאה, נמסר: "אנו מגנים בשאט נפש את תקיפת נהג האוטובוס הערבי בקו המטרונית בחיפה. תקיפת נהגי אוטובוס בכלל ונהגים ערבים בפרט הפכה למכת מדינה. מדובר בטרור לכל דבר ועניין, וחשוב שממשלת ישראל ושרת התחבורה יעקרו אותו מהשורש".