סמיח אלג'לילי, תושב לוד כבן 50, הוכה למוות במסגד בעיר טמרה בגליל התחתון. לפי החשד, אלמונים נכנסו למסגד והכו אותו באכזריות בכל חלקי גופו באמצעות אלת ברזל. מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה הגיע כבר ל-119 לעומת 114 באותו יום בשנה שעברה - שהייתה שנת שיא במספר הנרצחים הערבים.
זירת הרצח בטמרה

1 צפייה בגלריה
סמיח אלג'לילי
סמיח אלג'לילי
סמיח אלג'לילי וזירת הרצח בטמרה
אלג'לילי שייך לתנועת אנשי הדת "אלדעוה", שנוהגים לצאת מבתיהם לפרקי זמן של שבועות או חודשים, מבקרים ביישובים ערביים ומקיימים במסגדים ובבתים מפגשים שבהם הם מסבירים לתושבים על דת האיסלאם. הוא הגיע לפני מספר ימים לטמרה, שם כאמור נרצח הבוקר. תושבים בעיר גינו את הרצח, וסיפרו: "אי-אפשר לרצוח אדם בתוך מסגד, נחצו כל הקווים האדומים. אפילו במסגד אין ביטחון אישי".
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע אלימות בעיר טמרה. כתוצאה מהתקיפה נפגע תושב לוד בן 50 ומותו נקבע במקום. השוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע פלילי ונמצא בבדיקה".
בהמשך מסרה המשטרה כי שוטרי המחוז הצפוני עצרו חשוד במעורבות ברצח. החשוד, בן 31 מטמרה, יובא בסיום החקירה לבית משפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.
פרמדיקית מד"א רוני הוקי סיפרה: "ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
אתמול נורה למוות ראמי מורה (32) מנצרת, שהיה עצור בתיק רצח. הוא שוחרר והוזהר שלא להגיע לנצרת. מהחקירה הראשונית עולה כי אתמול אדם התקשר אליו, ביקש ממנו להגיע לשכונת אלכרום בכדי לנהל "שיחה על הסכסוך" - ושם הוא נרצח, למעשה ב"כיפה אדומה".
בנצרת נרצח שלשום ביריות גם סאהר עראר (23), גם הוא תושב העיר, לאחר שאלמונים פתחו באש לעברו ולעבר כמה בני אדם נוספים, מעט לפני חצות. שני צעירים נוספים, בני 21 ו-24, נפצעו מהירי באורח קשה.
שוטרים שהוזנקו לזירות השונות, הלילה והיום אחר הצהריים, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. מהמשטרה נמסר כי הרקע לשני המקרים הוא פלילי, וככל הנראה מדובר בסכסוך בין עבריינים.
הרצח הגיע כיממה לאחר שכרם אבו ג'אבר, תושב כפר קאסם בשנות ה-30 לחייו, נורה גם הוא למוות בלילה הקודם, וזמן קצר לאחר מכן נרצח ביריות תושב טייבה מואמן חסנין.