בזמן המתיחות החריפה עם לבנון, לקראת תקיפת התגובה הישראלית: ספינת הטילים החדשה של חיל ים, "סער 6", יירטה בפעם השנייה תוך יומיים כטב"ם חיזבאללה ששוגר לעבר אסדת הגז כריש. הכטב"ם יורט בשיתוף חיל האוויר, בזמן שעשה את דרכו מלבנון בשטח המים הכלכליים של ישראל.
ספינת טילים מסוג ״סער 6״ של שייטת 3 בשיתוף חיל האוויר, יירטה כטב"מ שעשה את דרכו משטח לבנון במרחב המים של ישראל
(צילום: דובר צה"ל )

זו הפעם השנייה תוך יומיים שחיזבאללה משגר כטב"ם לעבר אסדת הגז, ובצה"ל בודקים אם הדבר היה למטרות צילום או לתקיפה. עם זאת, ברשת אל-חדת' דווח היום כי "חיזבאללה ניסה בפעם השנייה לתקוף שדה גז ישראלי באמצעות כטב"ם".
גם בפעם הקודמת יורט הכטב"ם על-ידי "סער 6". שעות לאחר מכן שיגר את הרקטה הקטלנית שהובילה לרצח 12 ילדים ונערים במג'דל שמס, ומאז ממתינים בלבנון לתגובה הישראלית - שצפויה להיות חריפה, אך לפי הערכות באופן שלא יוביל למלחמה כוללת.
חיזבאללה, נזכיר, פרסם בחודשים האחרונים סרטונים ותמונות מאתרים רגישים שתיעד כטב"ם הצילום "הודהוד" מעל שמי ישראל - ובצה"ל בודקים אם הכטב"ם הנוכחי היה בדרך לצלם גם את אסדת הגז. בסרטון האחרון שפרסם ארגון הטרור אף נראה בסיס חיל האוויר רמת דוד, שמרוחק כ-50 ק"מ מהגבול עם לבנון. בסרטונים אחרים שפורסמו לפני כן נראו ריכוזי כוחות של צה"ל, אתרים רגישים ובסיסים צבאיים אחרים.
בפברואר 2022, טרם נחתם ההסדר עם לבנון, צה"ל יירט מעל הים התיכון שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שטסו מלבנון למים הכלכליים של ישראל. אחד הכטב"מים יורט על-ידי מטוס קרב מסוג ברק (F-16) שהוזנק מטייסת העמק ברמת דוד, ושני כלי הטיס הנוספים יורטו על-ידי טילי ברק של ספינת טילים אח"י אילת - אז יירוט ראשון מסוגו.
בדצמבר 2023, אחרי פרוץ המלחמה, יורט כטב"ם בים שהמיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו ששיגרו לאסדת כריש, הממוקמת בסמוך לגבול הצפוני של המים הכלכליים. היירוט התרחש באמצעות מטוס קרב ובשיתוף פעולה עם חיל הים.
בנוסף לאסדת כריש, בצפון נמצאת גם אסדת לווייתן, כ-120 ק"מ מערבית לחיפה. חיזבאללה איים בעבר כי במקרה של מלחמה כוללת עם ישראל, הוא יתקוף בשטחה גם מתקנים רגישים ותשתיות אנרגיה.