המהומה בכנסת לאחר ההצבעה של קארה
(צילום: ערוץ כנסת)

סגן השר וח"כ אביר קארה (ימינה) נחקר היום (שני) באזהרה ביחידת ההונאה של להב 433 בעקבות פרשת ההצבעה הכפולה במליאה. ל-ynet נודע כי חצי שנה אחרי שנפתחה הבדיקה בנושא, סגן השר קארה הודה היום בחקירתו בהצבעה הכפולה. הוא אמר לחוקרים כי עשה טעות ושהוא מבין אותה. החוקרים גבו עדויות כמה חברי כנסת, וכעת התיק יעבור לפרקליטות להמשך עיון והחלטה.
מהמשטרה נמסר בנוגע לחקירתו של סגן השר קארה: "לאחר גביית הודעות מעדי ראייה ומעורבים ואיסוף חומרי חקירה נוספים, נחקר הבוקר חבר הכנסת בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וזיוף. החקירה התבצעה באישור היועצת המשפטית לממשלה ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה".
ההצבעה, שהסעירה את האופוזיציה שגם התלוננה על קארה ליו"ר הכנסת, הייתה על חוק החל"ת - וקארה נצפה מצביע גם בשם חברת מפלגתו עידית סילמן. האופוזיציה דרשה לעצור את ההצבעה, אך קארה הסביר כי מיד לאחר שהצביע ממקומה של סילמן הודיע על כך למיקי לוי.
סנגורו של קארה מסר בצהריים כי "תפקידה של המשטרה לבדוק ולחקור, התנהלותו של סגן השר קארה הינה התנהלות תמת לב ונעדרת כל יסוד לפלילים. אני סמוך ובטוח כי למסקנה הזו תגיע גם משטרת ישראל בסיום הבדיקה".
הדיון נעצר והנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי של הכנסת, מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, ולאחר מכן נמסר מיו"ר הכנסת: "הנושא נבדק. לפי ההצהרה של קארה, הייתה הצבעה אחת בשוגג - מה עוד שמיד עם ההצבעה הרים את ידו והודיע שהצביע בשוגג. הנושא נבדק על-ידי הייעוץ המשפטי. למען טוהר ההצבעה אני חוזר לסעיף 11".
1 צפייה בגלריה
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
אביר קארה
(צילום: קובי קואנקס)
באופוזיציה טענו כי קארה הצביע עבור סילמן יותר מפעם אחת - אך הוא התעקש שעשה זאת פעם אחת בלבד. בליכוד אף העלו דרישה לבדוק את הצבעותיו שבועיים אחורה, וסילמן אמרה כי היא לא ביקשה מקארה להצביע עבורה.
לאחר פתיחת הבדיקה בפרשה מסר קארה בתגובה כי ישתף פעולה עם החוקרים כפי שעשה זאת בזמן אמת. "מיד עם הטעות התרעתי עליה כדי שתתוקן, כפי שמתועד וכבר נבדק", אמר אז.
פורסם לראשונה: 10:57, 04.04.22