(צילום: שמוליק דודפור)

רעידת אדמה בעוצמה 3.1 הורגשה הבוקר (יום ד') בצפון הארץ, במרחק של 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. כך נמסר מהמשטרה, שהוסיפה כי "נרשמו עשרת בודדות של קריאת במוקדי 100, ועד כה לא דווח על נזק או נפגעים".
אמש הורגשה רעידה סמוך לשעה 20:56, גם באזור הצפון, בעיקר ביישובים באזור עפולה ועמק המעיינות, אך גם בנוף הגליל ובאור עקיבא. מתחילת השנה הורגשו בצפון הארץ כמה רעידות אדמה, כמו גם רעידות באזור קפריסין שהורגשו גם בישראל.

רצף רעידות אדמה - כתבות נוספות

בעקבות תקלה: התרעת רעידת אדמה נשמעה בשורת יישובים רעש בעוצמה 3.7 בצפון הארץ: "כל הבית רעד, מפחיד" אגף סיסמולגיה במכון הגיאולוגי עדכן כי מוקד הרעש הראשון הוא 15 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן, ועוצמת הרעידה היא 3.5. במשטרה מסרו כי עשרות קריאות התקבלו במוקד החירום 100, אך לא דווח על נזק או על נפגעים - ואין גם התרעה לצונאמי. בפיקוד העורף הדגישו כי לא הופעלה התרעה כיוון שלא מדובר ברעידה מסכנת חיים.
"הרגשתי את כל הבית זז", אמר שימי מנחם מעפולה. "הארון בחדר שלי זז", הוסיפה תושבת העיר רבקה. סילבי סקליאר, תושבת קיבוץ תל יוסף שבגלבוע, שחזרה: "ישבתי על הספה ופתאום היא רעדה. ממש קפצתי, זה היה ממש מפחיד. רצף של כמה רעידות בשבועות האחרונים זה כבר מלחיץ מאוד". גם בירדן דווח שהרעידה הורגשה באזור הגבול עם ישראל.
ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום אמר כי "תושבי האזור שחיים על השבר הסורי-אפריקני ונמצאים בנקודה הכי בעייתית בישראל פשוט מופקרים לנפשם. כשתבוא הרעידה הגדולה, ולצערנו ההיסטוריה מראה שהיא תבוא, אף אחד ממקבלי ההחלטות לא יוכל להגיד שהופתע ושהכתובת לאסון לא הייתה על הקיר. אין אסטרטגיה אמיתית או תוכנית לחיזוק מבנים. זו הדבקה ה-90, וזה הזמן להתעורר".
בפיקוד העורף פרסמו לאחרונה רענון להנחיות בזמן רעידת אדמה:
השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
כך נשמעת התרעת רעידת אדמה בעפולה
(צילום: עיריית עפולה)

השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.
הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.
פורסם לראשונה: 20:57, 15.02.22