דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טופז לוק, עוזב את לשכתו - וחוזר לליכוד. לוק מונה היום (ראשון) ליועץ בכיר לנתניהו ולראש מערך קשרי החוץ של המפלגה. בלשכת נתניהו לא הסבירו מה עומד מאחורי הצעד.
1 צפייה בגלריה
טופז לוק עם בנימין נתניהו
טופז לוק עם בנימין נתניהו
טופז לוק עם נתניהו
(צילום: EFP)
במשך שנה וחצי, מאז כינון הממשלה, שימש לוק כדוברו של נתניהו בלשכת ראש הממשלה. הוא נחשב לקרוב מאוד לנתניהו, ולחברו של בנו יאיר. לוק מלווה את נתניהו משנת 2015, והפך לאורך השנים מיועץ ניו מדיה ל"יועץ על" לכל התחומים, ובהמשך גם כאמור לדוברו של נתניהו בלשכה.
המעבר של לוק אל מחוץ ללשכת נתניהו מגיע כשברקע דיווחים שונים על כוונה להזיז בכירים ולהעבירם מתפקידיהם. במרץ האחרון פורסם ב-ynet בין השאר כי נבחנת מועמדותם של שניים מהאנשים הכי בכירים בסביבתו של נתניהו לתפקידים דיפלומטיים בחו"ל בחודשים הקרובים: יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה - וצחי ברוורמן, ראש הסגל של נתניהו.
מנהל לשכת ראש הממשלה, יאיר קספריוס, שמלווה את בני הזוג נתניהו כבר 15 שנה ונחשב לאיש הקרוב ביותר לברוורמן בלשכה, יצא לפני כחודשיים לחופשה בשל משבר אמון עם שרה נתניהו - לאחר שעובדת במשרד רה"מ שפוטרה חשפה התכתבות פנימית שבה נטען שקספריוס דיבר על רעיית רה"מ.
ראש הממשלה נתניהו הכחיש אז את הטענות לגבי משבר בלשכתו - וגיבה את אנשי הצוות שלו. "הדברים לא היו ולא נבראו. אני נותן גיבוי מלא לצוות המצוין שלי שימשיך ללוות אותי ולעבוד איתי למען מדינת ישראל", אמר נתניהו.