13 לוחמים נפצעו היום (שלישי) בשתי תקריות בצפון ובדרום רצועת עזה, מהם ארבעה פונו לבתי החולים במצב קשה.
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
מראות הרס בנוסייראת
מראות הרס בנוסייראת
בית הספר של אונר"א שהופצץ
(צילום: AFP)
בתקרית הראשונה, בקרב בצפון הרצועה, נפצעו שלושה לוחמים מגדוד 202 של הצנחנים באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים. לצידם נפצעו חמישה לוחמים נוספים באורח בינוני.
באירוע אחר, לוחם מגדוד צבר של גבעתי נפצע באורח קשה מפיצוץ מטען בדרום הרצועה. באותו אירוע נפצעו ארבעה לוחמים נוספים באורח קל ובינוני.
בינתיים, צה"ל פרסם הודעת פינוי לתושבי השכונות אלכראמה, סלאטין ואלזוהור שבאזור בית לאהיא בצפון הרצועה. בהודעת הפינו נכתב כי "חמאס וארגוני טרור אחרים משתמשים באדמות שלכם לפעילות טרור ולשיגור רקטות לשטח ישראל, ולכן צה"ל יפעל נגדם בהקדם".
4 צפייה בגלריה
אינפוגרפיקה של חדר הלחימה ששימש את חמאס הממוקם בבית ספר של אונר"א
אינפוגרפיקה של חדר הלחימה ששימש את חמאס הממוקם בבית ספר של אונר"א
(צילום: דובר צה"ל)
מוקדם יותר הודיעו צה"ל ושב"כ שחיסלו כ-15 מחבלים בבית ספר של אונר"א במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. הבית ספר, לפי צה"ל ושב"כ, שימש מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס במשך תקופה ארוכה לתכנון וביצוע פעולות טרור. עוד נמסר כי לפחות 10 מההרוגים הם מחבלי חמאס.
לפי הודעת דובר צה"ל, "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו על בסיס מודיעין מדויק של שב"כ ואמ"ן, בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99, חדר לחימה מרכזי של חמאס הממוקם בבית ספר של אונר"א במרכז הרצועה, שבו שהו מחבלים מהזרוע הצבאית של ארגון הטרור. התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה באזרחים.
"חדר הלחימה שהותקף שימש כתשתית טרור מרכזית, שממנה תוכננו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה. מחבלי הנוחבה שנתקפו לקחו חלק פעיל במתקפת 7 באוקטובר, ובנוסף אחראים על מארבים ופעולות נגד כוחותינו ברצועה. בתקיפה חוסלו כאמור כ-15 מחבלים מארגוני הטרור ברצועה, בהם יותר מ-10 משויכים לחמאס. ארגון הטרור חמאס מנצל באופן שיטתי מוסדות בין לאומיים ואוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל".
בעדכון על הלחימה ברפיח דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי טנקים של צה"ל ממשיכים להתקדם במזרח העיר, ונמצאים באזור מגורים. "הטנקים התקדמו הבוקר ממערב לדרך סלאח א-דין, לעבר שכונות ג'ניינה וברזאיל. הם נמצאים ברחובות, בשטח בנוי, ויש קרבות", אמר אחד התושבים לרויטרס.
תושבים במערב רפיח דיווחו על רעש של פיצוצים, אחרי הפגזות ישראליות על כמה בתים במזרח העיר, ועל עשן שהיתמר מעל השכונות המזרחיות.