ההפגנה בצומת קפלן, שמתקיימת כמעט מדי מוצ"ש כמשך יותר משנה וחצי, לא תתקיים בשבת הקרובה "בעקבות המצב הביטחוני". כך נודע ל-ynet. במטה המאבק "חופשי בארצנו" הסבירו כי ההחלטה התקבלה על דעת עצמו לנוכח "אי-הוודאות במצב הביטחוני המתוח השורר בימים אלה". הפגנת משפחות החטופים הקבועה ליד שער בגין בקריה צפויה להיערך כרגיל.
1 צפייה בגלריה
הפגנה בקפלן נגד הממשלה
הפגנה בקפלן נגד הממשלה
הפגנה בקפלן נגד הממשלה
(צילום: טל שחר)
"מטה המאבק רואה חשיבות עליונה בשמירה על שלומם וביטחונם של המפגינים ובמתן אפשרות לכוחות הביטחון להתמקד במשימתם החיונית בעת הזו", נמסר מטעם הארגון. בהודעתו מטה המאבק מבקש להדגיש כי ביטול ההפגנה הוא חד-פעמי בלבד.
"אנו ממשיכים לעמוד איתן מאחורי מטרותינו ונחדש את פעילות המחאה הציבורית מיד כשהמצב יאפשר זאת. בימים אלה, אנו קוראים לכל אזרחי ישראל לגלות ערנות, לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ולהפגין סולידריות ואחדות", הוסיפו, "אנו ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות ונעדכן את הציבור בכל החלטה עתידית בנוגע לפעילות המחאה".
ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו" אמר ל-ynet כי "ברגעים מאתגרים אלה, עלינו להתאחד כעם ולתמוך בכוחות הביטחון שלנו. יחד עם זאת, אסור לנו לשכוח את המטרה הגדולה יותר - להבטיח עתיד טוב יותר למדינת ישראל. לשם כך חייבים להחליף את הממשלה הכושלת ולקבוע מועד לבחירות. ברגע שהמצב יאפשר זאת, נשוב לרחובות ביתר שאת, להמשיך במאבקנו הצודק למען דמוקרטיה חזקה, ממשלה אחראית, וחברה ישראלית מאוחדת ושוויונית יותר".
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב מעמיקה על פעילות פיקוד העורף מפרוץ המלחמה עד כה. מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא וראש רשות החירום הלאומית תא"ל (במיל') יורם לרדו סקרו בפני נתניהו את הפעילות. ראש הממשלה הבהיר בתום הדיון כי "ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא".
הוא הוסיף: "לאחר שחיסלנו שלשום את רמטכ"ל חיזבאללה, היום הגיע האימות הסופי לחיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף, שהיה אחראי לטבח הנורא של 7 באוקטובר וגם לפיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל. הוא היה המבוקש מספר אחת של ישראל במשך שנים. החיסול שלו מקבע עיקרון פשוט שקבענו - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד העורף
(צילום: איתי בית-און /לע"מ)

במקביל, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) קרא הערב לאזרחי המדינה לנקוט אמצעי זהירות מוגברים בחו"ל. "קיימת אפשרות שהם ינסו לממש את התגובות גם נגד יעדים ישראליים/יהודים בחו"ל כגון נציגויות, בתי כנסת, אתרים שונים ועוד", נמסר בהודעת המל"ל.
"קיים חשש כי ההסלמה גם תגביר את המוטיבציה של ארגוני ג'יהאד עולמי ומפגעים בודדים לבצע פיגועים נגד ישראלים במדינות שונות בעולם", אמרו במל"ל. "אנו ממליצים לציבור לבחון בכובד ראש את מידת הנחיצות בהגעה למדינות ברמת אזהרה בינונית ומעלה".
עוד נמסר מהמל"ל: "ביתר היעדים יש לנקוט אמצעי זהירות מוגברים, להקפיד על יישום ההמלצות המפורטות באתר המל"ל, לשמור על ערנות מוגברת בעת שהייה במקומות ציבוריים (כולל קניונים, מסעדות, מלונות, ברים וכו'), להימנע מהחצנת סממנים ישראליים ויהודיים, להימנע מהגעה לאירועים רבי-משתתפים שאינם מאובטחים, ולהתרחק מהפגנות ומחאות. קהילות יהודיות ומוסדות דת וקהילה לצד נציגויות ישראליות מהווים יעד מרכזי של גורמי טרור וניסיונות לפגיעה".
בהכנת הכתבה השתתפה יעל צ'כנובר