נתניהו בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל"
(צילום: וול סטריט ג'ורנל)

חמישה ימים אחרי שהודיע בריאיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות "בחוץ", ראש הממשלה בנימין נתניהו סופג ביקורת חריפה משותפיו הקואליציוניים.
העיתון "יתד נאמן", אחד הביטאונים הרשמיים של יהדות התורה, תקף הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה ותחת הכותרת "אחד בפה ואחד בפה", טען כי נתניהו לא עומד בהתחייבויות שעליהם חתם עם החרדים בנוגע לחוק הגיוס, ובכללם קידום חקיקה לעליונות של הכנסת על בג"ץ במקרה של פסילת חוקים.
1 צפייה בגלריה
משה גפני נגד בנימין נתניהו על ביטול פסקת ההתגברות
משה גפני נגד בנימין נתניהו על ביטול פסקת ההתגברות
הכתבה ב"יתד נאמן"
ח"כ משה גפני, מבכירי המפלגה, הבהיר: "הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. הסברתי לנתניהו שאנחנו לא מנהלים מאבק ולא הולכים לתקשורת על כל אמירה או ריאיון כזה או אחר, ולכן הוא לא שמע מאיתנו תגובות וגם אנחנו לא הגבנו עד כה בתקשורת לדברים הללו".
עם זאת הוסיף: "הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתנו שההסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו. הוא לא לבד בסיפור הזה. האמירה שלו לא הייתה במקום". לדבריו, ראש הממשלה הבין את המסר ו"הסביר בעצמו שהדברים שאמר ל'וול סטריט ג'ורנל' אינם סותרים להסכם שחתם עימנו".
בסיכומו של דבר קבע גפני: "פסקת ההגברות לא ירדה מסדר היום. נקודה. אנחנו אמנם לא מתערבים לליכוד במהלכים שהוא מקיים לגבי שאר סעיפי הרפורמה, אבל בנושא של ההתגברות הוא לא מחליט לבד. זה נכון לגבי עוד חוקים ודיונים, אבל בעיקר לגבי חוק מעמד לומדי תורה. פסקת ההתגברות בנושא הזה חייבת לעבור. כך סוכם וכך יהיה".
דברי ח"כ גפני מצטרפים למחאת השר מאיר פרוש ממפלגתו, שלאחר הראיון של נתניהו אמר: "לפני שבועיים בפגישה אצל ראש הממשלה, בנוכחות השרים לוין ואמסלם ומזכיר הממשלה, התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה, ודרשתי בשם יהדות התורה שהתיקון בנושא הגיוס יכלול את ביצוע שלוש ההתחייבויות החתומות - חוק יסוד לימוד התורה, פסקת התגברות ותיקון חוק שירות בטחון בהתאם. כל הסכמה אחרת אינה מקובלת עלינו".