המחלקה לחקירות שוטרים הגישה בסוף השבוע שעבר כתב אישום חמור נגד השוטר ג'רמי לולו מתחנת לב הבירה בירושלים, בגין שורה של מעשים מגונים בשוטרות שעבדו איתו בתחנה. כתב האישום, שנחשף היום (ראשון) לראשונה ב-ynet, מתאר שלושה אירועים שונים של תקיפה מינית שביצע לולו, במהלכן נישק שוטרת אחרת תוך שהוא אוחז בגופה בכוח ומכניס את ידיו מתחת לבגדיה, נוגע בשוטרת אחרת ללא הסכמתה ומטריד מינית שוטרת נוספת במהלך אירוע של המשטרה.
1 צפייה בגלריה
אישום נגד השוטר ג'רמי לולו - שתקף מינית שוטרות אחרות
אישום נגד השוטר ג'רמי לולו - שתקף מינית שוטרות אחרות
אישום נגד השוטר ג'רמי לולו - שתקף מינית שוטרות אחרות
(צילום: אוהד צויגנברג)
כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים השונים. לפי האישום, האירוע הראשון התרחש בחודש ינואר 2022, במהלך חתונה שנערכה באולם אירועים בקיסריה לשוטר אחר בתחנה. לפי מח"ש, במהלך האירוע נכנס לולו לשירותי הנשים בזמן ששתי שוטרות, א' וחברתה ו', היו בפנים. בעוד ו' נכנסה לאחד התאים, א' המתינה לה מחוץ לתא. הנאשם התקרב אליה, ואמר לה "יש לך גוף יפה, את עושה לי את זה", תוך שהוא שואל אותה אם יש לה חבר. לאחר שהיא השיבה בשלילה - הוא אחז בה ונישק אותה בכוח.
א' הדפה אותו, והבהירה לו: "זה לא מתאים, עזוב אותי", אך למרות זאת, לולו התעקש והשיב לה: "אין לך חבר, הכול בסדר". הנאשם לא חדל ממעשיו, והתקדם לעבר א' עד שגבה נתקע בשידה במקום. הוא נצמד אליה, אחז בגופה, נישק אותה שוב - וניסה להכניס את לשונו לפיה, תוך שהוא אומר לה: "אם אין לך חבר, הכול מתאים וצריך לסיים את מה שהתחלנו".
לפי האישום, התקיפה נמשכה - למרות התנגדותה של א' - והוא אף פתח את כפתורי חולצתה והכניס את ידו מתחת לחזייתה. א' ניסתה להדוף אותו שוב, ואמרה לו: "די, זה לא מתאים", אך חרף זאת - הוא הכניס את ידו מתחת לחצאית שלה ונגע בה סמוך לאיבר מינה.
האירוע השני בכתב האישום מתאר התרחשות שאירעה בתום החתונה, אז השוטר היה ברכב עם כמה שוטרים נוספים בדרכם הביתה. במהלך הנסיעה הוא נגע במקומות מוצנעים של שוטרת נוספת שישבה במושב האחורי - ללא הסכמתה.
האירוע השלישי בכתב האישום מתאר כיצד לולו הטריד מינית שוטרת אחרת במהלך חופשה באילת שאורגנה על ידי המשטרה. לפי האישום, "במהלך ריקוד במועדון, נצמד הנאשם אל ג' מאחור והניח את ידו על מותנה. ג' הסתובבה לעברו, ביקשה ממנו להתרחק והרחיקה את ידו מגופה.
"בתגובה, נצמד הנאשם אל ג' מלפנים וליווה את תנועותיה, כאשר היא ניסתה להימנע ממגע על ידי תזוזה לצדדים וסימונים בידיה", נכתב באישום. "לאחר מספר דקות, נצמד הנאשם שוב מאחור, ואחז בשתי ידיו בצידי גופה, מתחת לחזה". האירוע המדובר היה הגורם לחשיפת שרשרת ההטרדות המיניות שביצע הסייר לולו כלפי שוטרות.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שלא עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. נוכח חומרת המעשים ולאחר עריכת שימוע, השוטר פוטר מן החיל".
מצידו של ג'רמי לולו טרם התקבלה תגובה.