סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס הערב (שבת) לחידוש הלחימה בין ישראל לארגונו. "אין כרגע משא ומתן בנוגע להפסקת אש, אין חילופי שבויים עד תום המלחמה והפסקת הירי", אמר בכיר חמאס בריאיון לאל-ג'זירה.
אל-עארורי הוסיף: "האסירים שנותרו בעזה הם חיילים ואזרחים שמשרתים בצבא הכיבוש. אמרנו שאנחנו מסוגלים להחליף גופות בגופות של שהידים, אבל אנחנו צריכים זמן. הישראלים הזקנים השבויים נחשבים מבחינתנו חיילים, כי חלקם עדיין נמצאים במילואים. הכיבוש החליט שהוא לא רוצה לחדש את עסקת החילופים בסטנדרטים חדשים".
2 צפייה בגלריה
 סאלח אל-עארורי
 סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
(צילום: AFP)
אל-עארורי אמר עוד: "האסירים הציונים שלנו לא ישוחררו עד שכל האסירים שלנו ישוחררו ולאחר הפסקת אש. ההתנגדות ערוכה לכל תרחישי הצבא הישראלי, בין אם מלחמות יבשתיות, אוויריות או אחרות. הכיבוש הישראלי נכשל בקו האסטרטגי הראשון של עקירת העם הפלסטיני, אנו בטוחים שהגדה המערבית תשתתף בקרב המתמשך".

גלנט: "חמאס מסרב להעביר 15 נשים ושני ילדים"

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב בהתייחסות להסכם שחרור החטופים: "הדברים היו ברורים - כל הילדים והנשים חייבים לחזור. חמאס הפר את ההסכם, הוא מסרב להעביר 15 נשים ושני ילדים.
"כתוצאה מזה הנחיתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר. אתמול ראיתי את התוצאות מתא הטייס והיום בשטח והתוצאות מרשימות מאוד. לנגד עינינו עומדות המטרות - לשבור את חמאס ולהחזיר את החטופים לבתיהם".
2 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
חאן יונס אחרי תקיפות צה"ל
(צילום: Ahmad Hasaballah/Getty Images)
גלנט הוסיף: "אנחנו יודעים היום, ככל שאתה מעמיק את הפעולה הקרקעית - אתה מגיע לשני יעדים: אתה פוגע בעוד מפקדים אבל גם הם משוועים לשקט וזה מה שמביא לנו את החטופים. חמאס חשב שכוחותיו יוכלו לעצור את צה"ל, היום כל מג"ד בחאן יונס יודע מה קרה ושזה גם עתידו. מה שעומד בין הצלחת צה"ל ופירוק גדוד שלהם זה רק מה שצה"ל יעשה ולא מה שיקבע חמאס.
"חמאס הפר באופן בוטה את הסיכום שאליו הגענו", אמר גלנט. "כל ילד ואישה שחזרו הם עולם ומלואו וחיזקו את מחויבותנו להחזיר את כולם. זו חובתנו. שחרור חטופים בחיים זו משימה עליונה של צה"ל והדרך להשיג את זה, זה בפעולה אגרסיבית".