על אף ההסלמה בלבנון והחשש ממלחמה כוללת, בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים כרגיל גם היום (חמישי) בהכנות לנסיעתו לניו יורק לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ב-27 בספטמבר.
נתניהו צפוי להמריא ביום שני בלילה, ולנחות בארה"ב ביום שלישי בשעה 6:00 בבוקר. במהלך ביקורו במדינה יקיים נתניהו כמה פגישות עם מנהיגים בשולי עצרת האו"ם. עד כה נקבעה לו פגישה עם נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי ונשיא צרפת עמנואל מקרון, שפעיל בימים האחרונים מאחורי הקלעים מול ההנהגה הלבנונית כדי למנוע הסלמה.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
ישהה בארה"ב קרוב לשבוע. נתניהו
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
נתניהו ינאם ביום שישי בשבוע הבא בעצרת האו"ם בשעה 9:00 שעון ניו יורק - 16:00 שעון ישראל - ויעשה את השבת בעיר. הוא צפוי אף לפגוש בסוף אותו שבוע את בנו יאיר, שכבר נמצא שם.
ביום שני צפוי ראש הממשלה להמריא לארה"ב במטוס "כנף ציון", יחד עם 10 נציגים מטעם משפחות חטופים. בנוסף, מינהלת החטופים במשרד ראש הממשלה מימנה את הגעתם של 35 נציגי משפחות חטופים לניו יורק, ללא קשר למשלחת של נתניהו. כך יוצא שבפועל יהיו בעיר 45 נציגי משפחות חטופים שיקיימו הפגנות להעלאת המודעות להחזרת החטופים הביתה.
נאומו של נסראללה לאחר רצף הפיצוצים בלבנון

ביקורו של נתניהו בארה"ב, שבמסגרתו הוא צפוי להעביר סוף שבוע שלם מעבר לים, מגיע כאמור כשברקע נרשמה הסלמה בעימות עם חיזבאללה אחרי שאלפי ביפרים ומכשירי קשר של פעילי ארגון הטרור התפוצצו בימים האחרונים וגרמו לעשרות הרוגים ואלפי פצועים.
בעקבות מבצע פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר, שבחיזבאללה מייחסים אותו לישראל, אמר בין היתר מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה כי "האויב הפר את כל הקווים האדומים במעשה הזה". לדבריו, מדובר במעשים ש"יכולים להיקרא הכרזת מלחמה" - אם כי לפי שעה הוא נמנע מלהכריז על כך בעצמו. הוא אף הודה כי חיזבאללה ספג מכה קשה וחסרת תקדים, "הגדולה ביותר בתולדותיו" כלשונו, והצהיר שמבחינתו מדובר ב"מבחן".