לאחר חודשיים ושלושה שבועות של קיפאון בחקירת הפריצה לבסיס שדה תימן, ל-ynet נודע כי המשטרה ביקשה אישור מהפרקליטות לחקור חברי כנסת שתועדו נכנסים לבסיס הצבאי ללא אישור. בפרקליטות סירבו לומר אם אישרו את בקשות החקירות הללו.
על פי גורם במשטרה, בשבועות האחרונים נמסרו עדויות ממספר דו-ספרתי של עדים על המהומות בבסיס שליד באר שבע, שאירעו אחרי מעצר חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל חמאס. הגורם הבכיר במשטרה ציין כי הפריצה למחנה הצבאי התאפשרה בגלל חייל מבפנים שפתח את השערים, "מה שהוביל לכניסה המונית".
ח"כ צבי סוכות פורץ לבסיס שדה תימן, בסוף יולי

לדברי הגורם, "רבים מהנוכחים שתועדו היו אנשי מילואים שלבשו בגדים אזרחיים, ולכן דרשנו חקירה משותפת עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ”ח) כדי למפות מי מהם היה בתפקיד ונמצא באחריות מצ"ח, ומי היו אזרחים שנמצאים תחת סמכות המשטרה. נוצר מצב בו מרבית הפורצים היו חיילי מילואים שהפגינו בכניסה לבסיס - צבא נגד צבא". הדרישה, יצוין, התקבלה – ואכן הוקם צוות משותף למשטרה ולמצ"ח.
גורם נוסף הבטיח כי בתום חג הסוכות צפויה המשטרה לזמן חשודים בפריצה לחקירה תחת אזהרה. מהמשטרה נמסר לאחרונה בסוגיה: "משטרת ישראל מנהלת חקירה יסודית בנושא, בליווי הפרקליטות ובהתאם לנסיבות והחשדות".
הפריצה לשדה תימן, נזכיר, אירע בסוף יולי אחרי שהופץ תיעוד של בלשי מצ"ח עוצרים כשהם רעולי פנים את לוחמי המילואים שנחשדו בהתעללות במחבל. לבסיס תועד פורץ ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), ונטען שגם ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) נכנס פנימה. בהמשך אותו יום הייתה פריצה חסרת תקדים נוספת, למתחם בתי הדין הצבאיים בבית ליד.
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד פשיטת המשטרה הצבאית על מתקן הכליאה בשדה תימן
מחאה נגד פשיטת המשטרה הצבאית על מתקן הכליאה בשדה תימן
ההפגנה בשדה תימן
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
במשך חודשים ארוכים, מאז הפריצות לבסיסי צה"ל, לא ננקטו צעדים על ידי המשטרה והמעורבים לא נעצרו חרף חומרת הפגיעה במוסדות השלטון. גם במהלך האירועים, המשטרה לא נקטה צעדים משמעותיים על מנת לעצור את הפורעים, והגיעה לבסיסים בכוחות דלילים ביחס להפרות הסדר החמורות שנרשמו.
הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס בזמנו למהומות ואמר כי "הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה, פוגעים בצה"ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי. אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".
בניגוד לקיפאון בחקירת הפריצה לבסיס שדה תימן ולבסיס בבית ליד, המשטרה גילתה מהירות שיא בטיפול במקרה של צעירה שנעצרה לאחר שזרקה לכאורה חופן חול לעבר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, במהלך ביקורו בחוף בעיר. בעקבות האירוע היא נלקחה לחקירה בחשד לתקיפה והפרת סדר ציבורי, ונעצרה למשך יממה כשהיא אזוקה בידיה וברגליה. בתוך שעות בודדות הוגש נגדה כתב אישום. היא הכחישה שזרקה חול על השר.
תיעוד השלכת החול על בן גביר. אז עצרו מיד - ומיהרו גם להגיש אישום

אירוע נוסף בו גילתה המשטרה מהירות תגובה התרחש לאחר שאשת החינוך מטמרה העלתה לרשתות סרטון ריקודים לצד הכיתוב "השבעה באוקטובר". לאחר שהשר לביטחון לאומי התערב אישית בנושא, פשטה המשטרה על ביתה ועצרה אותה כשהיא אזוקה. בצעד חריג, בחרו במחוז הצפוני לשים על עיניה פלנלית - פרקטיקה המקובלת במעצרים של מחבלים ובמקרים חמורים של עבירות ביטחוניות.