5 צפייה בגלריה
"האמת תצא לאור". פרופ' אלקלעי והמתלוננות
"האמת תצא לאור". פרופ' אלקלעי והמתלוננות
"האמת תצא לאור". פרופ' אלקלעי והמתלוננות
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן, מתוך אתר שיבא)
הנשים שהעידו בפני ynet ו-"ידיעות אחרונות" כי פרופ' מנחם אלקלעי תקף אותן מינית שמחו על הודעת המרכז הרפואי שיבא שלפיה הגינקולוג הודיע על יציאה לחופשה, אך הסיפור מבחינתן רחוק מלהסתיים. "אני שמחה שדברים זזים והאדמה רועדת לו מתחת לרגליים", אומרת רות, "אבל זה לא מספק אותי. אני רוצה שהוא יואשם בגין מעשיו וייענש".
לדברי רות, "אלקלעי פגע בי ובנשים נוספות במשך שנים והוא לא יכול לצאת מזה רק ל'חופשה'. אני עדיין זועמת על כל הסחבת. הגשתי תלונה נגדו לפני שנתיים, ולא עשו עם זה כלום. הבן אדם המשיך לעבוד כרגיל, ואנחנו הרי יודעים עכשיו על לפחות מקרה אחד של נפגעת נוספת שבה פגע לאחרונה. אם היו מתייחסים לתלונה שלי במשרד הבריאות ומשעים אותו, לפחות מישהי אחת לא הייתה נפגעת. זו בושה וחרפה שלא מתייחסים ונותנים לבן אדם כזה להמשיך לפגוע בנשים הזוי".
5 צפייה בגלריה
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"בושה וחרפה שנתנו לו להמשיך ולפגוע בנשים". רות
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
"לא היה סיכוי שיפסיק בלי הכתבות שהתפרסמו". מיכל
(צילום: יובל חן)
נפגעת נוספת, מיכל, אמרה כי "המילים הראשונות שיצאו לי מהפה כשראיתי את זה היו 'יופי, ככה הוא לא יפגע בעוד נשים'. אסור לו לעבוד עם נשים. התחושה הכללית שלי היא שהיה שווה לשתף ולחשוף את הפגיעה הזו, למרות שזה מאוד אישי ואינטימי. עצם הידיעה שבכל יום שהוא עובד יש פוטנציאל שימשיך לפגוע בעוד נשים תמימות בדפוס הדוחה הזה, לא עשתה לי טוב בכלל".
"לא היה סיכוי שהוא יפסיק את זה בלי הכתבות שהתפרסמו ובלי התלונה שלי שהעזתי לחשוף, שמצטרפת לתלונות אחרות", הוסיפה מיכל. כמה קל לתקוף אישה שנמצאת על כיסא הגינקולוג, וכמה קשה להוכיח את זה. אבל זו האמת, וסוף האמת לצאת לאור".
חיה אמרה כי "התגובה של הרופא והניסיון להציג את המתלוננות כטיפשות הכאיבה לי מאוד, אבל בתגובות לכתבה קראתי על נשים שאומרות שקבעו אליו תור וביטלו - וכן על נשים שמבינות סוף סוף מה קרה גם להן בביקור אצלו. זה מה שחיפשתי להשיג בחשיפה העצמית, שהייתה לא פשוטה עבורי".
5 צפייה בגלריה
ח', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ח', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"השגתי מה שביקשתי כשבחרתי להיחשף". חיה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אני שמחה מאוד שהמטרה העיקרית שלי בסיפור הזה כבר מתממשת, שהרופא 'יוצא לחופשה' והנהלת בית החולים מודעת לכך", אמרה. "אדם כזה, שטיפח במשך שנים קריירה נוצצת ומה שמניע אותו זה כבוד, הכרה וכסף - בדיוק את זה צריך לקחת ממנו".
נפגעת אחרת, נטע, אמרה כי "עברה עליי שבת לא פשוטה, אבל למזלי אני מוקפת באהבה ובתמיכה שהופכים את הכול להרבה יותר נסבל וקל. אני כל כך שמחה שהשם שלו והתמונה שלו יצאו לאור ושהוא לא יכול להסתתר יותר. זהו, אף אחד לא מפחדת ממך יותר".
לדבריה, "אני מאוד מקווה שזה ייתן כוח לעוד נשים לבוא ולהתלונן, עם כל הקושי. אני מרגישה הקלה שכל הטיפולים שלו וכל המטופלות שלו עברו לרופאים אחרים, ושהוא לא יוכל לגעת יותר באף אחת. אנחנו לא מתכוונות לוותר ונדאג לזה שהוא לא יוכל לגעת באף אחת בחיים יותר. ביחד אנחנו חזקות ואנחנו נעשה לזה סוף".

"הייתי חסרת אונים"

במסגרת תחקיר ynet ו-"ידיעות אחרונות", סיפרו ארבע נשים שאינן מכירות זו את זו כי פרופ' אלקלעי נגע בהן בצורה מינית במהלך טיפול. הנשים הופיעו בתחקיר בשמות בדויים. בתחקיר המקורי לא פורסם שמו של אלקלעי, אך נפגעת נוספת - נטע - הבחינה מיד שמדובר בו, והעידה גם היא. לפני שנתיים הוא עשה לי ניתוח ששינה לי את החיים", סיפרה אתמול ל-ynet. "באוגוסט חזרו לי הכאבים וקבעתי אצלו תור בבית החולים. כשנכנסתי אליו הוא דיבר אליי לא יפה וגער בי למה עדיין לא נכנסתי להיריון, למה אני מחכה ושאני עושה טעות. הרגשתי נורא. הוא ביקש שאעלה על הכיסא כדי לבדוק אותי, ואז אמר שאני לא מרפה ושאני צריכה להרפות".
5 צפייה בגלריה
נטע שם בדוי, אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
נטע שם בדוי, אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
גם היא התלוננה במשטרה נגד אלקלעי. נטע
לדבריה, "הוא אמר - 'אני הולך ללחוץ לך על נקודה בדגדגן'. לא הבנתי מה זה אומר. חשבתי שאולי אני לא יודעת הכול, אולי הוא יודע משהו שאני לא. ניסיתי לנשום עמוק, הייתי קפואה והוא פשוט נגע בדגדגן, החדיר אצבע לנרתיק ואצבע לרקטום, והמשיך במשך דקות ארוכות מאוד. אני נושמת ונושמת כדי להרפות אל כל הגוף שלי עד שהסיוט יסתיים. אחרי דקות מאוד ארוכות הוא סיים ואמר 'הו, עכשיו אני רואה שזה עזר'".
חיה העידה כי במהלך הבדיקה נגע בה אלקלעי בצורה מינית, וש"הרגשתי שהוא מנסה לעורר ולגרות אותי. הייתי חסרת אונים, הוא התחכך בי עד שהגיע לסיפוקו והפסיק". גם רות, מיכל ועדי סיפרו על דפוס פעולה דומה, שבו נגע בהן אלקלעי בנקודות גירוי וניסה לגרות אותן.
שתיים מהנשים שהעידו נגד אלקלעי גם התלוננו על מעשיו במשטרה. רות הייתה הראשונה לעשות זאת, אחרי שלדבריה פגע בה אלקלעי מינית לפני פחות משנתיים. "זימנו אותו לחקירה", סיפרה. "כעבור מספר חודשים הודיעו לי שסוגרים את התיק כי אין פה קייס לתביעה. הגשתי ערר שהתקבל, בעזרת המרכז לנפגעות תקיפה מינית, אבל עד עכשיו לא יצרו איתי קשר. איך זה יכול להיות שהוא המשיך לעבוד כרגיל?". בעקבות ערר שהגישה, הוחלט לפתוח את התיק ולחקור אותו מחדש.
נטע, מנגד, התלוננה נגד אלקלעי באוגוסט האחרון. "הלכתי עם בן זוגי למשטרה, הגשתי תלונה ונחקרתי", סיפרה. "ביום חמישי התקשרו אליי מצח"מ מחוז דן וזימנו אותי לעוד חקירה".
עם פרסום העדויות נגדו, מטעמו של אלקלעי נמסר כי "מדובר ברופא גינקולוג ותיק ומוערך שטיפל באלפי מטופלות במסירות ובמקצועיות. עבודת הגינקולוג רגישה ואינטימית, ומטעם זה חשוף העוסק בה לתלונות יותר מכל תחום רפואי אחר. הרופא לא ביצע מעולם מעשים מגונים במטופלותיו. חשוב להבין כי התלונות בתחום זה הינן בדרך כלל תלונות סרק או כאלה הנובעות מחוסר הבנה של הנבדקות, ולא ממעשים פסולים של הרופא המטפל. רוב התלונות המוזכרות כאן נחקרו כבר ונגנזו וזה יהיה קרוב לוודאי גורלה של התלונה האחרונה".
נפגעתן מפרופ' אלקלעי? מכירים מידע נוסף? צרו איתנו קשר במייל האדום