חגיגות במליאת הכנסת
כנס החורף של הכנסת יסתיים מחר (ד') עם מספר הישגים לקואליציה, אבל גם עם לא מעט נקודות חוסר וחולשה. בינתיים, הקואליציה מקווה לנקות את השולחן ונאלצת לוותר על הניסיונות להעביר את חוקי הדגל.
כנס החורף של הכנסת הוא תמיד אחת המהמורות הקשות והמורכבות בחייה של קואליציה. הוא ארוך, אינטנסיבי, וטומן בחובו לא מעט מוקשים. במקרה של קואליציה שקמה מראש במתכונת דחוקה וצרה זה היה אפילו מורכב עוד יותר. אירועים חריגים של סגירת מליאת הכנסת וקיצור סדר היום בשל בעיות רוב הפכו לאחרונה לענייני שגרה, גם משיכת הצעות חוק מסדר היום בשל מרד של חלק מחברי הכנסת הייתה מחזה שנראה יותר מפעם אחת.
היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה הגיעו לנקודת רתיחה שכמוה לא נראתה בכנסת. הכל הפך לאישי, לראשונה נפתחה חזית בין האופוזיציה ליו"ר הכנסת, מיקי לוי, אירועים שכמעט התדרדרו לאלימות.
למרות זאת, הקואליציה מנסה לצלוח בשלום את הסיום של מה שנותר מכנס החורף. אחרי לא מעט ויכוחים ועימותים, אתמול נסגרו סדרי הדיון והושגו הסכמות בין האופוזיציה לקואליציה על האופן שבו תפעל המליאה בזמן הקצר שנותר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהמהומה בכנסת
תיעוד מהמהומה בכנסת
עימותים בין יו"ר הכנסת לאנשי האופוזיציה
(צילום: ערוץ כנסת )
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהמהומה בכנסת
תיעוד מהמהומה בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )
בקואליציה ינסו, כמדי סיום כנס, לנקות שולחן ולקדם את חקיקת ההצעות החשובות שהובילו. אלא שלצערה של האופוזיציה, כמעט כל חוקי הדגל של הממשלה נותרו מחוץ לבליץ החקיקה המתוכנן. חוק הגיור, חוק הגיוס והחוק להגבלת כהונת ראש ממשלה נדחו כולם לאחרי הפגרה.
במקומם תעלה כבר הערב חקיקה שאינה במחלוקת או שאינה דרמטית כל כך. בין היתר יעלה תיקון לפקודת התעבורה לקביעת הסדרים למתן רישיונות להפעלת קווי שירות במונית, הצעה לרפורמות בדואר או חוק לקביעת יום זיכרון לברל כצנלסון והקמת מרכז מורשת כצנלסון.
מחר, ביום האחרון של כנס החורף, יעלו בעיקר הצעות חוק פרטיות, לצד מספר הצעות חוק שאינן במחלוקת. עד עכשיו מדיניות הקיזוזים של שני הצדדים הייתה קשה ומאתגרת, אבל נראה בימים האחרונים של כנס החורף היד תהיה קלה יותר על הקיזוזים.