מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש הערב (חמישי) עם שר הביטחון יואב גלנט. בתום פגישתם אמר גלנט: "נילחם בחמאס עד שננצח, לא משנה כמה זמן זה ייקח". גלנט אמר עוד: "תודה שהגעת באמצע המלחמה, מלחמה צודקת לעתיד העם היהודי ולעתיד ישראל. זו מלחמה צודקת, לנצח את חמאס, הדאעש של עזה, וזה ניצחון להשיב את החטופים הביתה".
גלנט לבלינקן: נילחם בחמאס עד שננצח, לא משנה כמה זמן זה ייקח
(צילום: לע"מ)

בלינקן התייחס בדבריו לפיגוע הבוקר בירושלים שבו נרצחו שלושה ישראלים. "היום הזה התחיל בדרך שלילית בעוד מתקפת טרור שלקחה את חייהם של אזרחים תמימים בירושלים", אמר מזכיר המדינה. "זו תזכורת מה כל יהודי וכל ישראלי צריכים להתמודד איתם בכל יום, אנחנו מתאבלים על אובדן החיים של חפים מפשע".
הוא הוסיף: "אנחנו רוצים שכל חטוף יחזור הביתה, נראה לראות אם זה יכול להימשך, אבל זה תלוי בחמאס אם הם ימשיכו לעשות זאת".
אחר כך אמר גלנט בעברית: "אדוני מזכיר המדינה ברוך הבא לישראל, אנחנו מעריכים מאוד את המחויבות האישית שלך למען מדינת ישראל במלחמה הצודקת נגד חמאס ארגון הרשע בעזה. אנחנו מעריכים את מחויבותו של הנשיא ביידן וארה"ב לישראל. אנחנו נמשיך במלחמה עד אשר ננצח בה, עד אשר נכריע את חמאס ונחזיר את כל החטופים בחזרה לבתיהם".
הכותרת
החיסולים הממוקדים שוב על הפרק / רונן ברגמן
33:12

נפגש גם עם נתניהו, לפיד ואבו מאזן

מוקדם יותר פגש בלינקן את יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. השניים דנו בחשיבות המאמצים להשבת כלל החטופים הביתה, מהלכי המלחמה בישראל וסוגיות אזוריות נוספות. במהלך הפגישה הזכיר לפיד לבלינקן את אמירתו של מזכיר המדינה המיתולוגי הנרי קיסינג'ר שהלך לעולמו הלילה: "הבטחת ביטחונה של ישראל היא חובתו המוסרית של כל אדם חופשי".
הבכיר האמריקני, שנפגש בשעות הבוקר בירושלים גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם קבינט המלחמה, אישר מחדש את תמיכתה של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור, והפציר בישראל לנקוט כל אמצעי אפשרי כדי להימנע מפגיעה באזרחים.
דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי בלינקן ונתניהו דנו במאמצים להבטיח את שחרור כל בני הערובה שנותרו, ועל הצורך להאיץ את אספקת הסיוע ההומניטרי לעזה. בלינקן הדגיש גם את ההכרח לתת דין וחשבון לצורכי הגנה הומניטריים ואזרחיים בדרום עזה לפני כל מבצע צבאי שם, ודחק לנקוט צעדים מיידיים נגד מתנחלים קיצונים בגין אלימות נגד פלסטינים.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו  פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו  פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בירושלים
נתניהו עם בלינקן
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נפגש עם אנתוני בלינקן בביקורו בישראל
יאיר לפיד נפגש עם אנתוני בלינקן בביקורו בישראל
לפיד עם בלינקן
(צילום: אלעד גוטמן)
3 צפייה בגלריה
אבו מאזן פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן ברמאללה
אבו מאזן פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן ברמאללה
בלינקן עם אבו מאזן
(צילום: SAUL LOEB/Pool via REUTERS)
בצהריים נפגש בלינקן ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית, אבו מאזן הדגיש את ההכרח בחיזוק ההפוגה והשגת הפסקת אש מלאה. לדבריו, המהלכים נועדו "על מנת לחסוך מאזרחים את ההפצצות, ההרג וההרס המתבצע על-ידי מכונת ההרג הישראלית".
עוד נמסר כי אבו מאזן הדגיש את החשיבות של הכפלת אספקת הסיוע, הרפואה והמזון, אספקת מים, חשמל ודלק במהירות האפשרית, ומתן הסיוע הדרוש כדי שבתי חולים ומתקנים בסיסיים יוכלו לחדש את עבודתם בטיפול באלפי פצועים ומתן שירותים.
בלינקן מצידו גינה את האלימות הקיצונית נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית ואמר כי ימשיך להתעקש על אחריות מלאה לאחראים. בלינקן ואבו מאזן דיברו גם הם על הצורך הדחוף בצעדים לשיפור הביטחון והחופש של הפלסטינים בגדה המערבית. מזכיר המדינה שב והדגיש כי ארה"ב נותרה מחויבת לקידום צעדים מוחשיים למען מדינה פלסטינית.