בכיר חמאס מוחמד חמאדה, משוחרר עסקת שליט שגורש לרצועת עזה, נהרג באחת מתקיפות צה"ל ברצועת עזה בימים האחרונים. כך דווח היום (שבת) בעזה. חמאדה היה דובר סניף חמאס בירושלים, שהתבטא פעמים רבות נגד ישראל, ובין היתר הוא אמר לאיש שב"כ - "יא חתיכת אפס".
חמאדה, שהיה כלוא בישראל, שוחרר במסגרת עסקת שליט ב-2011 וגורש לרצועת עזה. מאז הוא הפך לחוקר המתמחה בעניינים ישראלים. לפני כמה שנים הוא נבחר לשמש דובר הסניף הירושלמי של חמאס שהוקם בעת ההכנות של הארגון לבחירות לפרלמנט הפלסטיני.
1 צפייה בגלריה
מוחמד חמאדה, דובר חמאס בעניין ירושלים, חוסל
מוחמד חמאדה, דובר חמאס בעניין ירושלים, חוסל
מוחמד חמאדה, דובר חמאס בעניין ירושלים, חוסל
בכיר חמאס התבטא גם בחודשים האחרונים נגד ישראל וקרא לפלסטינים לנקוט פעולות אלימות.
בחודש אוגוסט, לאחר עימותים בהר הבית, אמר חמאדה כי "תקיפת מתפללים בשערי מסגד אל-אקצא לא תעבור, והכיבוש ישלם את המחיר". חודש לאחר מכן, לאחר פיגוע דקירה בירושלים שבו נפצעו שני ישראלים, אמר בכיר חמאס כי "מבצע הדקירה בירושלים מגיע במסגרת התגובה הטבעית לפשעי הכיבוש הישראלי, לאור הפלישות לאל-אקצא, הריסת הבתים, מלחמת העקירה וההתקפות על מערכת החינוך".
לאחר אחד מפיגועי הירי בחווארה בחודש מרץ, שבו נפצעו שני לוחמים מירי מרכב חולף בכפר, הוא אמר כי "מבצע חווארה החדש הערב הוא מסר המאתגר את צבא הכיבוש הציוני. העיירה הנצורה חווארה ממשיכה להתנגד ולהגיב ליהירות הכיבוש ומתיישביו. כל עוד הכיבוש יישאר, ההתנגדות תימשך".
בפברואר 2022 הוא יצא נגד ח"כ איתמר בן גביר, שהקים לשכה בשייח' ג'ראח. חמאדה איים אז כי "תקיפות המתנחלים בשייח ג'ראח בהנהגת איתמר בן גביר הן משחק באש בירושלים שעשוי להדליק את כל פלסטין". הוא הוסיף כי "ההשלכות של התקיפות הללו הן בגדר התעסקות בחומר נפץ אשר יתפוצץ בפניהם".