בחודשים האחרונים ארגון גג של מיליציות פרו-איראניות בשם "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" לוקח אחריות מדי יום על תקיפות של בסיסים אמריקניים בעיראק ובסוריה, כשבחלק מהמקרים התקיפות שלו מכוונות גם לשטח ישראל. כך לפחות לפי הצהרותיו. ממש כמו חיזבאללה בלבנון, הארגון דואג לפרסם לקיחות אחריות על התקיפות, שבדרך כלל מתבצעות באמצעות טילים או כטב"מים.
"ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" טען כאמור כמה פעמים מתחילת המלחמה כי תקף מטרות אסטרטגיות בשטח ישראל, כשבמקרים רבים לא ברור האם הירי באמת בוצע, משום שבישראל לא היה אימות לדיווח. הארגון, שפועל בעיראק ובסוריה, הסלים את פעולותיו נגד ישראל וארה"ב בעקבות המלחמה ברצועת עזה מתוך "תמיכה בעזה", וכחזית נוספת של "ציר ההתנגדות" בהובלת איראן.
2 צפייה בגלריה
חמושים ב מיליציה מיליציות פרו-איראניות ליד  המטה שלהם ב בגדד עיראק שהופצץ
חמושים ב מיליציה מיליציות פרו-איראניות ליד  המטה שלהם ב בגדד עיראק שהופצץ
חמושים של מיליציות פרו איראניות בבגדד
(צילום: REUTERS/Ahmed Saad)
גם בשבוע האחרון פורסמה לקיחת אחריות נוספת של הארגון, שבה נכתב כי בוצעו תקיפות של "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" לעבר ארבעה בסיסים - שאחד מהם נמצא בשטח ישראל. לפי ההודעה, הותקפו בסיסים אמריקניים בסוריה, והתקיפה הרביעית כוונה לעבר "המתקן הימי זבולון" בשטח ישראל. לפרסום לא היה כל אימות בשטח.
הארגון גם נוהג לפרסם סרטונים של התקיפות שלו, ובעיקר של אלה נגד הבסיסים האמריקניים בעיראק וסוריה, אך היו לאורך החודשים גם סרטונים שבהם נטען כי הירי המצולם בוצע לשטח ישראל. ביום חמישי האחרון פרסמה הקבוצה לקיחת אחריות על תקיפת נמל אשדוד באמצעות כטב"ם, וכמה שעות אחר כך צירפה סרטון של רגע שיגור הטיל. בישראל לא דווח על אירוע באזור הנמל. גם ביום שלישי בשבוע שעבר יצאה הודעה דומה של הארגון על תקיפת נמל אשדוד לטענתו.
2 צפייה בגלריה
שובל יירוט הרקטה באילת
שובל יירוט הרקטה באילת
טענו לירי לעבר אילת. שובל יירוט בשמי העיר
(צילום: טל חייט)
לאורך המלחמה בעזה פרסם הארגון לקיחות אחריות נוספות על ירי לעבר יעדים שונים בישראל, ובהן כמה על ירי לעבר אילת. בסוף דצמבר פורסם סרטון שמציג לטענת הארגון ירי לעבר העיר, שבמסגרתו צולם הכטב"ם ששוגר ולידו פתק עם הכיתוב: "המטרה: ישראל/אילת". בנוסף, בסוף דצמבר עיתונאי לבנוני דיווח כי "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" תקפה את מנחת פיק, דרומית למושב אליעד ברמת הגולן. במהלך המלחמה טען הארגון גם כי ירה לים המלח.
גורם בארגון מסר לפני כשבועיים לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי תקיפה שביצע "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" לעבר אילת פגעה ביעד צבאי והוציאה אותו משירות. הגורם אמר כי בוצעה תקיפה נוספת לאזור הירדן, שפגעה בחדר בקרה ששייך לחטיבת גולני. גם במקרה הזה, לא היה כל דיווח בישראל.