תיעוד: ניסו להצית חנות בירושלים ונפצעו מהפיצוץ

מוחמד עוואד ג'עברי, תושב מזרח ירושלים בן 21, ביקש לנקום את רצח שכנו ונכווה קשות לאחר שהצית חנות למכירת נרגילות כי סבר שבעליה הוא קרוב משפחה של החשודים ברצח. כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (ג') הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו מיוחסות לו עבירות הצתה, התפרעות ועוד. נגד ג'עברי הוגשה בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים. צפו בתיעוד הבלעדי של ההצתה.
תחילת הפרשה ב-14 בנובמבר האחרון, אז נורה מוחמד קיסוואני למוות בסמוך לבית המלון אוריינט בירושלים במהלך עימות בין פועלי בניין שעבדו במקום. הקורבן היה שכנו של הנאשם ג'עברי בראס אל עמוד, וברצח נחשדו קרובי משפחתו של בעל חנות נרגילות בשכונה. ב-22:00 בלילה באותו יום, שעות ספורות לאחר הרצח, הגיע ג'עברי לחנות עם בקבוק תבערה, ואיתו חבריו, חלקם מזוהים וחלקם רעולי פנים.
בעלי החנות, שמתגורר מעליה, יצא למרפסת לבדוק את המתרחש ונפצע בראשו מאבן שהושלכה לעברו. מאחר שהחנות הייתה נעולה, הדליק ג'עברי את בקבוק התבערה והשליכו לעברה. האש שהתלקחה גרמה לפיצוץ עז, שניפץ את הזכוכיות. מעוצמת ההדף אחזה האש גם בג'עברי, והוא נכווה בראשו, בצווארו ובחלקי גוף נוספים.
הנאשמים והצתת החנות, בנובמבר האחרון:
זירת הרצח ליד מלון אוריינט בנובמבר
(צילום: הלל מאיר, TPS)

הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם ואושפז כשהוא מורדם ומונשם למשך יותר מחודש. גם לאחד משותפיו למעשה, מחמוד נתשה, נגרמו כוויות בידיו וברגליו כתוצאה מהפיצוץ. לחנות עצמה נגרם נזק בשווי 60 אלף שקל.
קצין אגף החקירות והמודיעין במחוז ירושלים, רב-פקד אבי שרייר, אמר ל-ynet: "החוקרים הצליחו לזהות את העבריין ולבסס תשתית ראייתית איתנה להגשת כתב האישום נגדו בעבירת הצתה".