המפגש בין ארקדי למשפחתו בטקס ההשבעה בכותל

ארקדי קסלמן, חייל בודד מאוקראינה, לא ציפה להפתעה שחיכתה לו היום (רביעי) בטקס ההשבעה בכותל המערבי, לציון סיום הטירונות לעולים חדשים בבסיס מחו"ה אלון. לאחר כמעט שנתיים, ארקדי פגש את אימו ואחיו הצעיר שברחו מאודסה לקפריסין בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. זמן קצר לפני הטקס התקיים המפגש המרגש ואף אחד מסביב לא נותר אדיש.
2 צפייה בגלריה
רגע המפגש המרגש בטקס ההשבעה בכותל
רגע המפגש המרגש בטקס ההשבעה בכותל
ארקדי עם אימו ואחיו. השניים נחתו בישראל מבלי שארקדי ידע על כך דבר
בעקבות החלטה משפחתית משותפת, ארקדי עלה לבדו לישראל לפני קרוב לשנתיים במטרה להתגייס לצבא. בארץ הוא מצא בית חם בקיבוץ ברקאי במסגרת פרויקט אימוץ חיילים בודדים של התנועה הקיבוצית. עד לגיוס הוא למד עברית באולפן ועבד למחייתו.
בתחילת חודש מרץ, אימו טטיאנה עזבה את אודסה ביחד עם בנה הצעיר אלברט, בהוראת האב שנשאר בעיר. האב עומד בראש ארגון בקהילה היהודית באודסה שמגייס תרומות ומסייע ליהודים ברחבי אוקראינה. השניים נסעו תחילה לרומניה ומשם טסו לעיר פאפוס שבקפריסין, שם מתגוררת ידידת המשפחה.
יעל אייזנר, האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, שמעה מארקדי על הבריחה של בני משפחתו. ביחד עם חבריה לתנועה, היא החליטה להתגייס למען הטסתם והבאתם לטקס של טטיאנה ואלברט. כרטיסי הטיסה שלהם נרכשו במימון התנועה הקיבוצית, מבלי שארקדי ידע על כך דבר, תוך שיתוף פעולה של מפקדיו ושל מש"קית הת"ש במחו"ה אלון.
2 צפייה בגלריה
רגע המפגש המרגש בטקס ההשבעה בכותל
רגע המפגש המרגש בטקס ההשבעה בכותל
ארקדי עם אימו ואחיו אלברט. המשפחה רוצה שהאח יעלה לישראל גם כן
אתמול אחר הצהריים נחתו השניים בישראל. במהלך הלילה הם שהו בדירת אירוח בקיבוץ שבו ארקדי מתגורר ולפני הטקס, אייזנר ושותפה למחלקת חיילים בודדים, איציק עוז, הביאו אותם לירושלים, ואף הספיקו לערוך להם סיור בעיר.
טטיאנה סיפרה כי אף ששהתה בקפריסין השכנה, היא לא חשבה שתצליח להספיק לבקר את ארקדי, וממש התרגשה לשמוע כי התנועה הקיבוצית החליטה להביא אותה. לטענתה, לא היה לה קשה לשמור על הסוד מבנה והדבר הפך את הכול למעניין יותר. עוד אמרה כי למרות שבנה לא מרבה להחצין רגשות, המפגש היה מרגש מאוד גם עבורו.
עד לטיסה חזרה ביום שלישי הקרוב, היא מתכננת לשהות עם ארקדי בקיבוץ ולבקר חברים המתגוררים בישראל. טטיאנה סיפרה כי המשפחה מעוניינת שגם אלברט יעלה לישראל באמצעות תוכנית נעל"ה, ואמרה שהביקור הנוכחי יכול להיות בסיס לכך.
יעל אייזנר, שנחשבת האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, אמרה כי "מהרגע שהחלה הלחימה באוקראינה, ליוויתי אישית את החיילים הבודדים שעלו משם, במטרה להקל עליהם ככל האפשר במצב הבלתי נסבל הזה. אנחנו מתייחסים אל החיילים והחיילות ממש כאילו הם בני ובנות הקיבוצים, ולכן היה לנו ברור כי אנחנו נביא את משפחתו של ארקדי להיות איתו ברגע המרגש. אני מודה לקיבוץ ברקאי שהתגייס מייד לארח אותם בחום, כפי שהם עושים עם החיילים הבודדים שמאומצים אצלם".
במהלך יותר משלושים שנות קיומו של פרויקט אימוץ החיילים הבודדים בקיבוצים, הגיעו לכל רחבי הארץ עשרות אלפי חיילים שקיבלו בית חם וקהילה. בתנועה הקיבוצית פועלים מאז תחילת הלחימה לסייע בכל דרך לפליטים ולעולים. רבים מהעולים אף מתוכננים להיקלט בקיבוצים במסגרת הפרויקט "בית ראשון במולדת".