תושב בית אל בן 34 נעצר בחשד לרצח פלסטיני בן 17 לפני כשבועיים, בכפר ביתין הסמוך לרמאללה. מיוחסת לו עבירה של "רצח כמעשה טרור". האיש, שמחזיק ברישיון נשק פרטי, זומן אתמול (חמישי) לתחקור במשטרה ולאחריו נעצר - והועבר להמשך חקירה בשב"כ.
1 צפייה בגלריה
צתעדת לוויה של עומר אחמד חאמד, כפר ביתין
צתעדת לוויה של עומר אחמד חאמד, כפר ביתין
הנער הפלסטיני שנורה למוות - וההמונים בהלווייתו לפני כשבועיים
צעדת לוויה של עומר אחמד חאמד, כפר ביתין

לפי החשד, האיש שסיים לפני תקופה קצרה שירות מילואים של כשלושה חודשים, מעורב ברצח הנער עומר אחמד חאמד שעליו דווח ביום שישי 12 באפריל, לפני שלושה שבועות - אז התרחשו מהומות בכמה אזורים באזור בנימין, בצל החיפושים אחר הנער בנימין אחימאיר ז"ל - שיום לאחר מכן התגלתה גופתו והתברר כי נרצח בפיגוע טרור.
במהלך אותו סוף שבוע באמצע אפריל, עוד לפני היוודע דבר הירצחו של אחימאיר ז"ל, החלו מתנחלים בפעולות אלימות אינטנסיביות בכפרים, בדגש על אל-מורייר, דומא וקוסרא. הפעולות כללו הצתות והשחתת ציוד. בסך הכול התרחשו אירועים אלימים ב-10 כפרים פלסטינים ביו"ש, נשרפו 26 בתים ונהרגו ארבעה פלסטינים.
דברי עורכי הדין אריאל עטרי ואסף גונן
(צילום: ארגון חוננו)

לטענת עורכי דינו של החשוד, אריאל עטרי ואסף גונן מארגון חוננו, מדובר במעצר שווא. הם טוענים שמרשם נעצר לאחר שסירב לשתף פעולה עם השב"כ. בשעות אלו מובא המתיישב לדיון בבימ"ש השלום בירושלים. עורכי דינו ידרשו בדיון לשחרר אותו ממצער.
עורכי הדין עטרו וגונן מסרו: "מדובר במעצר שווא של אדם חף מפשע. הוא זומן אתמול בבוקר למשרדי השב"כ בפ"ת, נאמר לו שהוא לא חשוד בשום עבירה, ביקשו ממנו חומר רקע על מה שקורה באזור. כשסירב לשתף איתם פעולה, כסנקציה זימנו את חוקרי המשטרה, הודיעו לו שהוא עצור ואז אמרו לו שהוא כן חשוד, כמה מפתיע, כניסיון לגרום לו לשתף פעולה הוא נעצר, אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבלה את השבת בבית".