אחיו של אורן בן יפתח: "אדם שכיבד כל אחד באשר הוא"
(צילום: בראל אפרים)

ליאור בן יפתח, אחיו התאום של אורן בן יפתח (35) שנרצח אמש בפיגוע באלעד, סיפר הבוקר (שישי) על המפגש האחרון שלהם שעות לפני האסון. "עשינו על האש והוא נישק אותי בלי הפסקה, ככה בכתפיים, אמר לי 'שיהיה לך רק טוב', ביקש שאם משהו יכאב לי שאני אבוא אליו". לדבריו, "היה לו לב זהב, הוא רק עשה טוב ורצה לעזור".
9 צפייה בגלריה
אורן עם ילדיו
אורן עם ילדיו
הנרצח, אורן בן יפתח, עם אחד מילדיו
(באדיבות המשפחה)
האח סיפר כי בזמן הפיגוע הרגיש שמשהו קורה. "מיד ניסיתי להתקשר אליו והוא לא ענה, פחדתי", שחזר. "כולנו הגענו לפה, לבית ההורים, ובלילה בישרו לנו שהוא נרצח. מאז רק כואב לי. הלך לי אח פרח, הלב שלי הלך לי, הלך לאבא שבשמיים. אני לא מאמין שאח שלי הלך".
בן יפתח עבד אתמול באירוע כנהג הסעות, ובין היתר הסיע לאלעד רב מבית שמש. הוא נרצח בעת שישב ברכבו. בני משפחתו סיפרו כי אשתו נופר ראתה שהטלפון הנייד שלו נמצא באזור הפיגוע וניסתה להתקשר אליו - אך הוא לא ענה. במשך חמש שעות ניסו בני המשפחה ליצור עימו קשר, וחשבו בתחילה שהוא בין הפצועים. מאוחר בלילה הגיע לבית ראש העיר, יאיר רביבו, שהודיע למשפחה כי יקירם נרצח. הוא הותיר אחריו את אשתו נופר ואת ששת ילדיהם, הגדולה בת 10 והקטן בן שנה וחצי.
"אנחנו מרוסקים ושבורים, אין לי מילים", הוסיף אחיו הגדול של אורן, מיכאל בן יפתח (46). "הוא היה אדם שקט וטוב, איש של חסד אהב לעזור לזולת. זה מאוד קשה, אנחנו בחלום שאנחנו לא יוצאים ממנו. הוא אהב שלום ורדף שלום, היה שמח בחלקו, הוא היה אדם עדין שתמיד דיבר עם העיניים למטה. זה מזעזע איך שהוא נרצח".
9 צפייה בגלריה
אורן עם ילדיו
אורן עם ילדיו
התמונה האחרונה. אורן עם אשתו נופר בארוחת יום העצמאות
(באדיבות המשפחה)
9 צפייה בגלריה
אורן בן יפתח עם אשתו
אורן בן יפתח עם אשתו
אורן בן יפתח עם אשתו נופר
(באדיבות המשפחה)
(צילום: סטס קופולו)

9 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
כוחות ביטחון באלעד, אמש
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
(צילום: שאול גולן)
"החיוך לעולם לא ירד מפניו של אורן, זה היה הסמל המסחרי שלו", סיפר ח"כ לשעבר יורם מרציאנו, חבר של משפחת בן יפתח. "כשראית אותו מחייך, חייכת גם", הוסיף מרציאנו, שהכיר את אורן בן יפתח כילד. "הוא הוא ילד מלא אופטימיות, שמחה ואהבה. אני עדיין קורא לו ילד כי הוא למד עם הבת שלי, אבל היום הוא בעצמו כבר אבא לילדים ואיש משפחה".
מרציאנו סיפר כי פגש את בן יפתח לאחרונה לפני שבועיים. "התחבקנו ושוחחנו, הוא היה כולו אהבת חינם, במה שביקשת ממנו הוא עזר, לבד אחד גדול. כולו לב ונשמה ענקית. אדם שתרם, בעל ואבא למופת, כיבד את הוריו".
עשרות מתושבי לוד התאספו הבוקר מחוץ לבית המשפחה, שהינה מוכרת מאוד בעיר. "זו משפחה שורשית בלוד, שנטעה את שורשיה בעיר כבר לפני הרבה מאוד שנים", סיפר מרציאנו. "משפחה לודאית אמיתית וטובה שפיזרה אהבת חינם. אתה אומר 'לוד' - אתה אומר משפחת בן יפתח. העיר בהלם, פשוט התעוררנו לבוקר עצוב".
אורן היה אחד מבין 11 אחים. אחיו הבכור נפטר לפני שמונה שנים מדום לב, ואביו נפטר מאירוע לבבי לפני כשנה. "אמא שלו איבדה את בעלה, איבדה ילד בנסיבות רפואיות קשות, ועכשיו עוד ילד. נורא, נורא", אמר מרציאנו.
הרב איתן שנרב סיפר כי אשתו של בן יפתח הייתה שכנה שלו. "הדם רותח, איבדנו את רינה שלנו לפני שנתיים וחצי והשבוע אמרו לנו מהפרקליטות הצבאית שרוצים לעשות עסקאות טיעון, לשחרר את המחבלים שרצחו", אמר שנרב. על בן יפתח אמר: "איזה איש חסד הוא היה, ביקרתי את האישה והילדים, כמו הילדים שלי. מתי יהיה לזה סוף? בוא נתעורר ונצא למאבק ציבורי נגד הפרקליטות, שתהיה יד חזקה נגד המחבלים את הבתים שלהם והמשפחות שלהם להכרית. אני לא רוצה נאומים של נתפוס את המחבלים, 650 מחבלים תפסו בגלל הרצח של רנה וכולם משתחררים בעסקאות טיעון, אחד אחד".
(צילום: בראל אפרים, סטס קופולו)

בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם, ומלבד אורן בן יפתח נגבו חייהם גם של יונתן חבקוק ובועז גול. חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גול, גם הוא תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים.
הבוקר פרסמה המשטרה את תמונותיהם של המחבלים, וביקשה את עזרת הציבור באיתורם. השניים - אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20) - פלסטינים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, נמלטו מהזירה לאחר הפיגוע. "יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם", נמסר, בעוד המצוד אחריהם עדיין נמשך.
בתיעוד מזירת הפיגוע אפשר לראות את המחבלים רצים ברחוב כשהם חמושים בגרזן, ופוגעים ברכב שעובר במקום. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עדיין נאבקים על חייהם של שני הפצועים מהפיגוע. מבית החולים נמסר כי הפצוע בן 38 נותח במהלך הלילה והועבר להתאוששות, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. לפנות בוקר הוכנס לחדר ניתוח נוירוכירורגי הפצוע בשנות ה-70 לחייו. מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז פצוע נוסף שמצבו מוגדר קשה, צעיר בן 20.
9 צפייה בגלריה
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
זירת הפיגוע, אמש
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
(צילום: יאיר שגיא)
נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ראש העיר ישראל פרוש. בציוץ בטוויטר כתב: "התקשרתי בבוקר של יגון קודר לראש העיר לנחם ולחזק אותו ואת תושביו. שלושה אבות שנרצחו אמש באכזריות תהומית על ידי מחבלים בני עוולה שנרדפם ונשיגם ונשיב להם ולשולחיהם כגמולם. חיבוק למשפחות הדואבות ולפצועים".
הבוקר מסרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד תנחומים למשפחות הנרצחים. אמש הם ערכו התייעצויות ביטחוניות עם שרי הביטחון, ביטחון הפנים וראשי גופי הביטחון. לאחר הערכות המצב החליט הדרג המדיני להאריך הסגר הכללי על הפלסטינים עד ליום ראשון, ובסוף השבוע הסוגיה תעלה שוב לדיון. מלשכת רה"מ נמסר כי בהתייעצות הביטחונית, שבה נכחו גם מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים, הוצגה לבנט השתלשלות האירועים בפיגוע וכן המאמצים שנעשים בשטח לאיתור המחבלים.
"אויבינו יצאו למסע רצח נגד יהודים באשר הם", אמר בנט לאחר ההתייעצות הביטחונית. "מטרתם לשבור את רוחנו - אך הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".