מפונה מהגליל העליון בשנות העשרים לחייה נזקקה לטיפול רפואי, והותקפה מינית על-ידי רופא משפחה במקום שבו הייתה אמורה לחוש הכי בטוחה והכי מוגנת - המרפאה שבה נבדקה. בזכות אומץ ליבה ותושייתה, הרופא נעצר - והפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום חמור שידון בבית משפט השלום בטבריה. אזהרה: תיאורים קשים בהמשך הידיעה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
"להגיע לרופא ולעבור הטרדה מינית זה הסיוט של כל אישה, התלוננתי גם כדי שאף אחת לא תעבור את זה", סיפרה הצעירה בריאיון ל-ynet. הרופא, ד"ר חמזה בן מוחמד דלאשה (30), תושב הכפר בועיינה-נוג'ידאת שבגליל, נאשם במעשה מגונה בנסיבות אינוס ובמעשה מגונה.
פקד רז ללושפקד רז ללושצילום: דוברות המשטרה
מיד עם הגשת התלונה במשטרה, הוטלה החקירה על פקד רז ללוש, קצין חקירות במחוז צפון, שהסביר כי "מדובר בחקירה מורכבת, שכן העבירות בוצעו בתוך חדר הטיפולים בנוכחות הנאשם והקורבן בלבד. ביצענו חקירה מורכבת שכללה איסוף ממצאים רבים, מהם עלו סתירות בגרסתו של הנאשם לנעשה באותו המקרה". ללוש הוסיף: "אני חייב לציין את המתלוננת, שעמדה בגבורה לאורך כל ניהול החקירה, ובכך ללא ספק מנעה בכך מקרים קשים דומים בעתיד".
עו"ד מאי סקר, סגנית לפרקליטת מחוז הצפון, הגישה את כתב האישום. "ב-8 בספטמבר הגיעה המתלוננת למרפאה באחת הערים בצפון, לבדיקה אצל רופא משפחה והופנתה לרופא ד"ר דלאשה. היא התלוננה בפניו על בעיה בעור. הוא הורה לה לגשת למיטת הטיפולים ונעל את הדלת. בעודה צועדת למיטת הטיפולים, הוא נצמד אליה מאחור וחיכך את איבר מינו בישבנה וזאת בניגוד לרצונה ולשם סיפוקו המיני", תיארה עו"ד סקר באישום.
"היא התיישבה על המיטה, ולאחר שבדק את נשימותיה, הורה לה לשכב על המיטה, הרים את חולצתה, מישש את ביטנה, הכניס את ידו מתחת לבגדיה וצבט את בית החזה שלה", המשיכה עו"ד סקר. "מיד לאחר מכן הורה לה לשכב על בטנה וביקש ממנה להוריד את מכנסיה. היא סירבה ואמרה לו שאין צורך לבדוק את ישבנה, אולם הוא התעלם מדבריה, הפשיט אותה ממכנסיה, מישש את ישבנה ואמר לה 'את שומרת על עצמך יפה, את עושה לי דפיקות לב'".
"המתלוננת, שהופתעה ממעשיו של הנאשם, השתחררה מאחיזתו וניסתה לקום מהמיטה. בתגובה, אמר הנאשם כי הוא עדיין לא סיים את הבדיקה והורה לה לשכב שוב על גבה כשמכנסיה מושפלים. הוא פיסק את רגלה הימנית, ועל אף ששוב אמרה שאין בכך צורך, אך הוא התעלם מבקשתה ועיסה באצבעותיו את מפשעתה. לאחר מכן מישש באצבעותיו את בטנה התחתונה של המתלוננת מעל לתחתוניה", תיארה הפרקליטה עו"ד סקר.
"המתלוננת נבהלה ממעשיו, הזיזה את ידו, דחפה אותו לאחור, קמה מהמיטה והחלה ללבוש את מכנסיה, אך הוא עמד ליידה ואחז בהם. היא אמרה לו שאינה זקוקה לעזרתו, ובתגובה הוא ענה 'אני לא חייב, אני רוצה', והרים את מכנסיה בניגוד לרצונה וללא הסכמתה החופשית." עו"ד סקר תיארה כי "המתלוננת התרחקה מהרופא, אך הוא נצמד אליה מאחור, אחז את ישבנה ומישש את שדיה. לאחר מכן התיישב סמוך לשולחן, נאנח ואמר שוב למתלוננת 'את עושה לי דפיקות לב'. את כל זאת עשה הנאשם לשם גירויו וסיפוק מיני".
עו"ד מאי סקרעו"ד מאי סקרבאדיבות דוברות משרד המשפטים
"במעשיו המתוארים, עשה הנאשם במתלוננת מעשים מגונים, בהסכמתה שהושגה במרמה לגבי מהות המעשה, וזאת לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. בנוסף עשה בה מעשים מגונים בניגוד לרצונה וללא הסכמתה", סיכמה עו"ד סקר את כתב האישום.
המתלוננת, חיילת משוחררת ומפונה מהצפון, סיפרה בריאיון מיוחד ל-ynet: "הפינוי שינה לי את כל הסדר. אני חיילת משוחררת, הכול עוד חדש לי, הלכתי לרופא לבדיקה לאחר שהתייעצתי עם הרופא הקבוע שלי בטלפון וזה לא עזר, היה צורך בבדיקה פרונטלית. מרפאה זה מקום מקצועי, ללכת לרופא ולהגיע לסיטואציה של הטרדה מינית זה הסיוט של כל אישה. זו לא אשמתי שאני מפונה לישוב אחר".
"אני מנסה לעבור הלאה, אבל יש לי פלשבקים של המילים והמעשים שלו, החיים ממשיכים ואני עדיין תקועה ביום הזה. החלטתי להתלונן לא רק בשבילי, אלא גם בשביל הבאות אחריי, זה לא מישהו שתקף אותי ברחוב, זה רופא זה בעל מקצוע", סיפרה המתלוננת.
עו"ד אחמד מסאלחה, שמייצג את ד"ר דלאשה, מסר בתגובה: "ד"ר דלאשה מכחיש את כל הטענות. לטענתו, בדק את המטופלת ולא חרג מהטיפול המתבקש בסיטואציה הרפואית הזו. בית המשפט שחרר אותו בהסכמת הצדדים למעצר בית. ממה ששמעתי ממנו נעשה לו עוול גדול, מדובר ברופא צעיר שגם אחיו וגם אשתו רופאים, מדובר במשפחה נורמטיבית לחלוטין, כולם מרוסקים מהמעצר שלו".