תיעוד תפיסתו של הנער
(צילום: דוברות המשטרה)

עוד שיא בנהיגה מסוכנת: נער בן 13 מכפר בצפון הארץ נתפס היום (רביעי) בשעות הצהריים כשהוא נוהג על טרקטור מחפרון (שופל) בשכונת מגוריו. שוטרי מחוז צפון שהבחינו בנער עיכבו אותו לחקירה וזימנו לחקירה גם את אביו, בעל הטרקטור. במקביל, כלי הרכב הכבד הועבר למחוז צפון לצורך שימוע לפני השבתה.
רס"מ שרון אסלן, סייר תנועה בכיר במחוז צפון, תיאר את האירוע: "הבחנתי בשופל בזמן שנהגתי בניידת משטרה מסומנת במהלך פעילות בצפון, אך לא ראיתי נהג בתא. זה נראה בהתחלה כאילו הטרקטור נוסע ללא נהג, ורק כשהוא התקרב אלי הבחנתי בראש צנום מבצבץ מבעד לזכוכית, והבנתי מיד שמשהו לא תקין".
1 צפייה בגלריה
השופל שנתפס על ידי המשטרה
השופל שנתפס על ידי המשטרה
השופל שנתפס על ידי המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
אסלן ציין כי חרף גילו הנער "נהג באופן מקצועי לחלוטין, כאילו שהוא מאוד מיומן. מסגנון הנהיגה אני למד שזו לא הפעם הראשונה שלו לנהוג בכלי הכבד הזה, וככל הנראה כבר נהג עליו מספר רב של פעמים". רס"מ אסלן תיאר כי הנער נראה מבוהל ומפוחד כשסימן לו לעצור. "הרגעתי אותו ושאלתי אותו לגילו. הוא ענה בהתחלה שהוא בן 15, אבל בבדיקת פרטיו נמצא שהוא רק בן 13. הוא ביקש שאביו יגיע למקום, וסיפר שמצא את המפתחות לשופל ויצא לסיבוב בכפר. הסברתי לו שמרגע זה הוא מעוכב ועליו להתלוות אלי לתחנת המשטרה", אמר.
השוטר רס"מ שרון אסלן שתפס את הילד בעת נהיגתו בשופלרס"מ שרון אסלןצילום: דוברות המשטרה
הנער הועבר כאמור לחקירה במשטרה והוריו הוזמנו למסור עדות. אביו אמר בחקירתו כי השוטרים צודקים, ושהוא מכיר בטעות שעשה כשהשאיר את המפתח גלוי בבית, אבל הכחיש שנתן לבנו רשות לנהוג בטרקטור. נרשמה לנער הזמנה לדין ולהמשך טיפול בבית המשפט לנוער. האב לא יועמד לדין, אך הטרקטור שנתפס יושבת למשך 30 יום.
רס"מ אסלן סיכם: "האירוע היה עלול להסתיים באסון כבד. מדובר בכלי שדורש רישיון מיוחד ואם חלילה היו עוברים ילדים או מכוניות קטנות בכביש, הם היו עלולים להיפגע מהשופל הגדול. זה הטרקטור הכי גדול שקיים".