1 צפייה בגלריה
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס
אחד השלטים נגד אלוף פוקס
פעילי ימין של נוער גבעות תלו אתמול (רביעי) בבוקר שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס. זאת, בתגובה לפינויים של כמה מאחזים בלתי חוקיים לאחרונה ברחבי יהודה ושומרון. בשלטים נכתב: "ההתנכלות להתיישבות נמשכת. שישה פינויים בתוך שבוע. סמוטריץ', בן גביר, פוקס לא סופר אתכם".
לטענת אותם פעילים, "אלוף הפיקוד פועל באופן עצמאי בשטח ולא סופר את הדרג המדיני ושרי הימין. אותה מדיניות שיושמה בשטח מאז אביתר שלא לאפשר הקמה של שום נקודת התיישבות חדשה, נשארה בפועל גם אחרי הקמת ממשלת הימין, כולל צעדים שהיו שכיחים בממשלה הקודמת כמו הטלת שטח צבאי סגור, מעצרים והרס מיידי".
שר הביטחון יואב גלנט גינה את תליית השלטים: "מגנה בשאט נפש את הקמפיין הבזוי. ‏האלוף פוקס הוא לוחם ומפקד מצטיין, המוביל את חייליו יומם וליל במשימות ההגנה על תושבי יהודה ושומרון בפיקודו, ובביצוע עשרות פעולות לסיכול הטרור".
גם בצה"ל גינו את קמפיין החוצות של פעילי הימין. "הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מגנה את הקמפיין המשמיץ והלא ראוי נגד אלוף פוקס, קצין יוזם, ערכי ומסור למשימתו", אמרו בצבא. "כוחות הביטחון בפיקודו פועלים מדי יום לסיכול הטרור ולשמירת שלומם וביטחונם של תושבי איו"ש".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "הקמפיין נגד פוקס מכוער ופחדני. פוקס הוא קצין מצטיין, לוחם עז וערכי שמקדיש את חייו למען ביטחון ישראל. מפקד שאחראי לשמירה על הביטחון ומוביל לילה לילה מבצעים לסיכול טרור, לצד שמירה על החוק והסדר".
ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי הצטרף למגנים. "האלוף פוקס, לוחמי צה"ל ומפקדיו הם השכפ"ץ של ההתיישבות. כל ניסיון לפגוע בהם ולשלוח כלפיהם חיצים פוגע, מזיק ומסוכן להתיישבות", אמר רביבי. "מי שמבקש לצאת בקמפיין נגד לובשי המדים עלול להרפות את ידיהם. הוא מזיק לקשר המיוחד והחזק בין ההתיישבות לצבא ולא פחות חמור, הוא מסכן את התדמית החיובית של המתיישבים והישראלים שמחבקים את חיילי צה"ל".
זו לא הפעם הראשונה שפעילי ימין תולים שלטים נגד פוקס. לפני שנה נתלו כרזות נגד פוקס בטענה שצה"ל לא מטפל ביידויי האבנים מצד פלסטינים. באוקטובר האחרון יצאו מתנחלים בקמפיין נגד פוקס ודובר צה"ל בטענה שאינם פועלים נגד גל הטרור באותה עת, חרף שורה של מבצעים מוצלחים. גם אז הרמטכ"ל וגורמים פוליטיים מיהרו לגנות.