מחאה כזו כנראה עוד לא הייתה בחיפה: העירייה תפתח מחר (שלישי) בשיבוש הנסיעה במנהרות הכרמל כחלק מהמאבק בנושא תשלום הנסיעה בהן והעלאת המחירים האחרונה שנכנסה לתוקף בשבוע שעבר. ראש העיר יונה יהב אמר כי הוא "בוחן את חסימת המנהרות באמצעות משאיות עירייה, שתביא לשיבוש פעילותן".
לפני כמה שבועות הגישה העירייה עתירה לבג"ץ נגד הנהלת מנהרות הכרמל, משרד התחבורה ומשרד האוצר בנושא ההתייקרות האחרונה בתעריפי הנסיעה, שנכנסה לתוקפה בתחילת החודש. שרת התחבורה מירי רגב אמרה אז לראש העיר כי משרדה מצדד בבקשתו לביטול התשלום, והפנתה אותו אל משרד האוצר.
ביום חמישי האחרון פנתה היועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, במכתב למנכ"לי משרד האוצר והתחבורה, שלומי הייזלר ומשה בן-זקן, בנוגע להתייקרות התעריפים במנהרות. במכתב הביעה קליין, בשם עיריית חיפה, מחאה נחרצת על ההתייקרות הנוספת בתעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל, וביטול ההנחות למנויים. קליין ציינה גם כי העירייה פנתה בעבר כמה פעמים למשרדי התחבורה והאוצר בדרישה להוזלת התעריפים או הענקת פטור לתושבי העיר, אך לא נענתה. כתוצאה מכך, לדברי קליין, נאלצה העירייה להגיש עתירה לבג"ץ.
מחר, כאמור, מתכננת העירייה לעבור לפעולה אקטיבית. אחת האפשרויות שנשקלות היא חסימת מנהרות הכרמל באמצעות רכבי עירייה כדי למנוע כניסת נהגים אליהן. הרכבים יצאו במקביל משתי הכניסות למנהרות, הצפונית והדרומית, וייסעו לאורך שני המקטעים. אפשרות נוספת היא הכנסת מספר רכבי טיאוט (מטאטאי כבישים), שייסעו במהירות של 10 קמ"ש וישבשו את התנועה.
מאז שחזר לתפקידו כראש העיר לפני כשנה, מנהל ראש העיר חיפה יונה יהב מאבק נגד החלטת הנהלת מנהרות הכרמל להעלות מפעם לפעם את תעריפי הנסיעה, ולבטל את ההנחות למנויים. יהב דורש את ביטול התשלום במנהרות, לטענתו כפי שנהגים בירושלים לא משלמים כסף על נסיעה במנהרות בעיר.
"אם לתושבי חיפה כואב בכיס בכל פעם שהם נוסעים במנהרות, הפעם גם למפעילי המנהרות יכאב בכיס, בשל המחאה שבה אנו מתחילים", אמר יהב. "המחאה הזו תחל מחר אבל תסתיים רק כשנצליח לבטל את תשלומי האגרה, שהפכו לבלתי הגיוניים בעליל". לדבריו, "אולי ככה ההנהלה המנהרות תצא מאטימותה ותקשיב לרחשי הציבור".
ממנהרות הכרמל נמסר: "עדכון התעריפים הוא כתוצאה מסיומו של ההסכם לסבסוד תעריפי הנסיעה למנויים וסירוב המדינה להארכת הסכם זה, וכן כתוצאה מהעלאת שיעור המע"מ והמדד המשפיעים על כלל הציבור בישראל. הכול בכפוף להסכם הזיכיון עם המדינה. נמשיך להעמיד את שירותינו ואת המנהרות לרווחת כלל הנהגים לרבות תושבי חיפה".