1 צפייה בגלריה
תאונת אופנוע במרחב ירקון
תאונת אופנוע במרחב ירקון
תאונת האופנוע ליד פתח תקווה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
רוכב אופנוע בן 40 נהרג אמש (שישי) מפגיעת רכב בכביש 471, סמוך למחלף שעריה שליד פתח תקווה. כשעה לאחר מכן רוכב אופנוע נוסף, מוחמד עאדל שלבי, כבן 23, נהרג בהתנגשות עם רכב בכביש 75, בסמוך לכפר הבדואי מנשית זבדה שבאזור רמת ישי. מתחילת השנה נהרגו 281 בני אדם בכבישי ישראל.
צוות מד"א שהבחין בתאונה בכביש 471 בזמן שנסע בנתיב הנגדי ביצע ברוכב פעולות החייאה אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותו. החובשים יוסף נהון ושמעון פנחס סיפרו כי "מיד דיווחנו למוקד 101 על התאונה וביצענו פרסה על מנת להגיע לפצוע ששכב מחוסר הכרה על הכביש. הוא היה ללא דופק וללא נשימה וסבל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד".
נהון ופנחס אמרו כי "ביצענו בו פעולות החייאה אבל הפציעה שלו הייתה אנושה והפרמדיק מניידת הטיפול הנמרץ קבע את מותו". המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, ובוחני תנועה הגיעו לזירה ואספו ממצאים.
כאמור, רוכב האופנוע הצעיר שלבי נהרג גם הוא בתאונה דומה כשעה לאחר מכן, בכביש 75. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום, העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת התאונה. פרמדיק מד"א, מוחמד חבשי, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה, הרכב והאופנוע עלו באש ונשרפו. הרוכב שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות, אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
באותו ערב נפצע גם רוכב אופניים חשמליים באורח בינוני עד קשה, לאחר שהתנגש ברכב חונה ברחוב ביאליק בפתח תקווה. צוות מד"א שהגיע למקום טיפל בו ופינה אותו לבית החולים בילינסון עם חבלת ראש. הפרמדיקית גלי סופר סיפרה כי "הפצוע שכב על הכביש במרחק של כמה מטרים מהאופניים כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מחבלת ראש. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קיבועים ומתן תרופות ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".
פורסם לראשונה: 23:31, 28.10.22