משפחות החטופים נשאו הערב (שבת) הצהרה מול שער בגין של בסיס הקריה בתל אביב, לאחר הדיווחים על התקדמות במו"מ בפסגה שהתכנסה בדוחא. עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן, אמרה כי "זה היום ה-316 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהינום בעזה. מתן שלי, תחזיק מעמד, אני הופכת כל אבן כדי להחזיר אותך ואת כולם הביתה. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים גורלי, זהו זמן הכרעה: או עסקה או הסלמה.
"כל יום בלי עסקה - רולטה רוסית על חיי החטופים". הצהרת משפחות חטופים
(צילום: יריב כץ )

2 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין לנוכח החזרה של צוות המו״מ
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין לנוכח החזרה של צוות המו״מ
"התנאים החדשים של נתניהו - מקלות בגלגלי העסקה". הצהרת המשפחות
(צילום: יאיר שגיא)
"או עסקה שתציל חיים ותביא רגיעה, או מלחמה אזורית שאיש לא רוצה בה ומי יודע איך נצא ממנה", הוסיפה. "כל יום שעובר בלי עסקה הוא רולטה רוסית על חיי החטופים ועתיד האזור שחייבת להסתיים. נתניהו, הנשיא ביידן אמר שהנתיב לעסקה מוכן. כולם יודעים שהתנאים החדשים שאתה הוספת - הם מה שתוקע מקלות בגלגלי העסקה".
לדבריה, "הרמטכ"ל אמר השבוע שהצבא ידע להתמודד צבאית עם כל מה שהדרג המדיני יחליט. מערכת הביטחון כבר הבהירה שהעסקה היא אינטרס ביטחוני. הגיע הזמן שתודיע שאתה מקבל את העסקה. האמריקנים לא יחכו לנצח, עד שאדון נתניהו יואיל בטובו להסכים להציל את האזרחים שלו".
היא פנתה לניצן אלון, והוסיפה כי "אמרת השבוע לנתניהו שככל שעובר הזמן, החטופים ניצבים בפני איומים משמעותיים לחייהם. אמרת שחלה הרעה מתמשכת בתנאים שבהם הם מוחזקים". לראשי השב"כ והמוסד פנתה ואמרה: "דדי ברנע ורונן בר, אתם אומרים שזו כנראה ההזדמנות האחרונה. אל תפחדו להתעמת עם נתניהו אם הוא מטרפד. אם לא תביאו הפעם עסקה - מותם של החטופים יהיה גם על שמכם. אל תוותרו עליהם, תחזירו אותם".
2 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין לנוכח החזרה של צוות המו״מ
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין לנוכח החזרה של צוות המו״מ
"גם אם זו לא עסקה מושלמת, זו העסקה היחידה שיש". הצהרת המשפחות
(צילום: יאיר שגיא)
יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן, הוסיף: "הבן שלי נמרוד כהן נחטף בחיים ואפשר עוד להציל אותו. גם אם זו לא עסקה מושלמת, זו העסקה היחידה שיש, והיא תחזיר את כולם ותהיה תחילתה של תקומה למדינה. רוב הציבור בישראל - בעד העסקה. כל מערכת הביטחון - בעד עסקה. רוב השרים וחברי הכנסת - בעד העסקה. האמריקנים שדואגים לביטחון ישראל - בעד העסקה. רק מיעוט הקיצוניים והמשיחיים בממשלה המנותקים מהעם מתנגדים לעסקה".
"נתניהו מיישר קו איתם משיקולי הישרדות פוליטית", אמר. "ביידן מזהיר את איראן ושלוחותיה שלא לעשות פעולות שיחבלו בעסקה, ואנחנו נאלצים להזהיר את נתניהו והממשלה שלא לעשות פעולות שיחבלו בעסקה".
אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, אמרה: "סב ילדיי יורם מצגר נרצח בשבי לאחר חודשים שבהם החזיק מעמד. את יורם אפשר היה להציל. חייבים להביא את העסקה עוד השבוע, כדי שנוכל להציל את מי שעדיין בחיים אחרת נקבל חזרה רק גופות, אם בכלל. נתניהו, אם לא תהיה עסקה השבוע בגלל שטרפדת פעם נוספת, ההיסטוריה תזכור אותך כמי שהביא להפקרת חטופים ומלחמה אזורית רב-זירתית. אם לא תסגור עסקה - ההרס, החורבן במדינה והדם שעוד יישפך, יהיו על ידיך".
יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, אמרה כי "הוא נחטף לעזה בחיים, ואנחנו יכולים להציל אותו". היא פנתה לצוות המו"מ, והוסיפה: "הציבור הרחב מאמין בכם, אל תתנו לנתניהו לטרפד את העסקה. חובה לסגור עוד השבוע את העסקה. דרשו להביא את העסקה להצבעה בממשלה. נתניהו לא יכול להחליט לבד על העסקה, דרשו הצבעה בממשלה".
היא פנתה גם לציבור, ואמרה כי "זה מאבק קשה ומתיש אבל הגענו לשעה הגורלית ביותר, אנחנו זקוקים לכם איתנו. תמשיכו לצאת איתנו לרחובות, תמשיכו להילחם איתנו, אנו מתקדמים ומתקרבים וזה אפשרי בזכותכם. אתם הכוח, אתם התקווה. יחד נחזיר את כולם הביתה".