זירת הרצח בצומת קריית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע הערב (חמישי) מותו של מור טויזר, תושב קריית מוצקין בן 29 שנורה שלשום בקריית אתא. במשטרת מחוז חוף חושדים כי אירוע הירי, שהוביל לפציעתו האנושה של טויזר - היה טעות בזיהוי.
המקרה התרחש ביום שני, סמוך לשעה 20:30, בדרך יצחק רבין פינת רחוב השוק בקריית אתא. נהג מכונית, ועמו ככל הנראה נוסעים נוספים, נצמד לטויזר, שרכב על קטנוע, ומתוך המכונית נורו יריות לעבר פלג גופו העליון של הצעיר. מיד לאחר הירי נמלט הנהג מהמקום.
1 צפייה בגלריה
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל
"אדם עם נתינה אינסופית". טויזר ז"ל וזירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגע ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא במצב קשה, מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת. פרמדיק מד"א איתי מזור סיפר כי הפצוע "שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים רמב"ם כשמצבו קשה".
לזירה הגיעו חוקרי הזיהוי הפלילי מתחנת זבולון, שאספו ממצאים. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הטיל את החקירה על חוקרי היחידה המרכזית במחוז. כבר בליל האירוע התברר לחוקרי המשטרה, כי לטויזר אין כל עבר פלילי.
טויזר, שהיה נשוי ואב לילדה בת 4, עבד ברפאל, והיה מוערך מאוד בעבודתו. החוקרים בדקו אופציות שונות, אך ככל שנאספו הפרטים, התחזק החשד כי מדובר היה בטעות בזיהוי, וכי ככל הנראה הירי לא היה אמור להיות מופנה לטויזר. הוא טופל במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם ומצבו הוגדר אנוש. הרופאים נאבקו על חייו, אך היום אחר הצהריים הידרדר מצבו, והם נאלצו לקבוע את מותו.
משפחתו וחבריו של טויזר התקשו לעכל את הבשורה הקשה. לישי קיסוס, אחיה של אשתו, סיפר על איש משפחה חם ואוהב: "מור ואשתו היו ביחד 12 שנים, מתוכם חמש כנשואים. מור היה לוחם בהנדסה הקרבית, ולחם בעזה במהלך מבצע 'צוק איתן'. שני חברים קרובים נהרגו לו בידיים, וזה היה לו קשה מאוד".
על האירוע שלשום סיפר קיסוס כי "מור סיים את העבודה ומשם נסע לקריית אתא להביא את הקטנוע שלו מהמוסך. בדרך נתקלו בו וירו בו. הוא לא זכה לחזור הביתה. לצערנו, המדינה שלנו איבדה את זה". הוא הוסיף כי "באותו ערב רוית ומור תכננו לחגוג שנה לבית שהם רכשו, אבל הוא לא חזר יותר הביתה. על מה שקרה לא הודיעו לנו. רוית התקשרה אליו במקרה לטלפון, וענה לה מישהו שאמר לה שמור נפצע קשה, ובדרך לבית החולים.
"מור הוא אדם שאף פעם לא אמר לא על משהו שביקשו ממנו. הוא רק ידע לעזור ולתת, והייתה לו נתינה אינסופית. לפני שהם רכשו את הבית, הם גרו אצל הוריה של אשתו, והוא תמיד עזר להם וכיבד אותם".