2 צפייה בגלריה
איראן אינטרנשיונל על חיסול עיסא טהא חמוד מהנדס צבאי של חיזבאללה
איראן אינטרנשיונל על חיסול עיסא טהא חמוד מהנדס צבאי של חיזבאללה
המהנדס עיסא טהא חמוד, שחוסל בתקיפה בסוריה
ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", כלי תקשורת בבעלות בריטית המזוהה עם האופוזיציה ברפובליקה האיסלאמית, חשף היום (שלישי) כי בתקיפה שמיוחסת לישראל באזור דמשק מתחילת חודש אוגוסט חוסל מהנדס בצבא סוריה שעסק בפרויקט חשאי של היחידה האווירית של חיזבאללה.
בליל 7 באוגוסט הותקף באזור צפון דמשק פרויקט משותף לצבא סוריה והיחידה האווירית של חיזבאללה, שבה נהרג רב-סרן (ראא'ד) עיסא טהא חמוד, מהנדס בצבא סוריה. הפרויקט נועד בסופו של יום לקחת חלק בהפעלת כוח סורית מול ישראל, בסיוע ודחיפת יתר גורמי "ציר הרשע" - איראן, חיזבאללה והחות'ים.
הדיווח באיראן אינטרנשיונל על החיסול

2 צפייה בגלריה
פיצוצים בשמי דמשק בשל תקיפה בסוריה
פיצוצים בשמי דמשק בשל תקיפה בסוריה
פיצוצים בשמי דמשק במהלך תקיפה בסוריה. ארכיון
פרויקט זה ממחיש את הידוק הקשר בין צבא סוריה לציר, ובפרט לחיזבאללה, שמתרחש מאז מינויו של רמטכ"ל צבא סוריה בשנת 2022 ועל רקע נסיעתו לאיראן בחודש מאי 2023.
קיומם של פרויקטים לבניין כוח מסוג זה בצבא סוריה - שנעשים בשותפות מלאה עם הציר - מסכנים את הסורים עצמם, כפי שקרה בתקיפה האחרונה, שבה נהרג כאמור טהא חמוד, שהיה מעורב ישירות בפרויקט ועסק בנשקים של היחידה האווירית, שהובאו לאתר שהותקף.
בדיווח נמסר בנוסף כי ארבעה גורמי ביטחון ציינו כי טהא חמוד הכיר והיה מעורב באופן עמוק בפרויקט המשותף של צבא סוריה והיחידה האווירית של חיזבאללה.