ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (שני) במלון בירושלים עם תושבי היישוב הקהילתי-דתי שלומית שבעוטף עזה. כך נודע ל-ynet. ארבעה מתושבי היישוב, שנמצא בחבל אשכול, נפלו במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, שלושה מהם בשעה שיצאו להגן על היישוב הסמוך פרי גן, ונתניהו פגש גם משפחות שכולות משלומית. ארבעה נוספים נפצעו בקרבות.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בכפר עזה וקיבוץ בארי ונפגש עם לוחמים
ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בכפר עזה וקיבוץ בארי ונפגש עם לוחמים
נתניהו בעוטף, ימים לאחר הטבח
(צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
במשך יותר מחודש נמנע נתניהו מפגישה עם תושבי העוטף שחוו את הטבח הקשה מקום המדינה, או מזימון של נציגי צוותים שונים ביישובים. רק ביום שישי האחרון הוא נפגש עם ראשי מועצות מהעוטף - לא לפני שפגש שורה של ראשי ערים המזוהים עם מפלגתו הליכוד, וגם את ראשי הרשויות ביהודה ושומרון.
רק לפני כשלושה ימים כאמור ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה - שם הוא הבטיח כי בתום המלחמה ו"חיסול חמאס" כלשונו, "תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל".
במפגש, שנערך בקריה בתל אביב, אמרו לנתניהו ראשי הרשויות כי הם דורשים מציאות ביטחונית אחרת ביום שאחרי המלחמה – ולא "עוד מאותו הדבר". נתניהו הסכים איתם ואמר: "כוחות צה"ל יישארו בשליטה ברצועה ולא ניתן אותה לכוחות חיצוניים". בהמשך הבהיר כאמור שמדובר בשליטה ביטחונית, ולא אזרחית. כשברקע המגעים לעסקת שחרור חטופים מעזה, שתכלול אולי הפוגה או הפסקת אש, ראשי הרשויות דרשו מנתניהו לסרב להפסקת אש ו"לסיים את העבודה בעזה עד המחבל האחרון".
פורסם לראשונה: 23:29, 13.11.23