דובר צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסום כי רב-סמל מתקדם (במיל') רוני גניזת (36) מגבעת שמואל, לוחם בגדוד 5030 בחטיבת "אלון" (228), נפל בקרב בדרום לבנון. הוא הותיר אחריו את אשתו שושנה ושלושה ילדים. מפרוץ המלחמה נפלו בקרבות 731 חיילי צה"ל.
1 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') רוני גניזת ז"ל
רס"ם (במיל') רוני גניזת ז"ל
רס"ם (במיל') רוני גניזת ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ב-10 ביולי, פרסם רס"ם גניזת פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לסיכום הסבב השני במילואים, אחרי 202 ימי שירות. "טוב לחזור הביתה. אני חייב להגיד תודה רבה ענקית לאשתי שמחזיקה את הבית, הילדים, והעבודה שלה, לבד. את גיבורת-על, מגיע לך צל"ש! תודה רבה שאת נותנת לי את האפשרות והכוח לתרום למדינה שלנו. בחרנו לעלות לארץ, לא ניתן לאף אחד לפגוע בה. נמשיך להילחם עד החיסול של אויבינו. ותודה רבה לכל מי שעזר בבית ובשטח! (אוכל, ציוד, עזרה, תמיכה...) ביחד ננצח! עם ישראל חי!", כתב.
אפרים, חברו של גניזת, כתב: "כל מי שהכיר את רוני ז"ל יודע כמה הוא אהב את הארץ וכמה הוא היה מוכן להקריב הכול עבורה. רוני ז"ל מסמל את כל הערכים שעבורם אנו נלחמים. הוא עלה מצרפת מתוך אהבה עזה לארץ ישראל ורצון להיות חלק ולכתוב כאן את היסטוריית העם היהודי".
חברו דויד ספד: "נוח על משכבך בשלום, רוני היקר. אני לא מצליח להפסיק לחשוב עליך ועל כל הרגעים מהנעורים שלנו. היית כל כך ציוני, ובתמונות שלך היה אפשר לראות כמה היית גאה להילחם למען המדינה שלנו. הלכת מאיתנו כצדיק. שמחת החיים שלך תישאר חקוקה בנו. גיבור ישראל. יהי זכרך נקמה, ויהי זכרך ברכה והגנה על כל עמנו, ובמיוחד על משפחתך. אתה עכשיו קרוב למלך המלכים".
חבר נוסף בשם גבי ספד: "לא נתפס. אני שומר זיכרונות נפלאים ממך בבני עקיבא לאורך כל ילדותי. תמיד היה לך חיוך על השפתיים, תמיד היו לך מילים נחמדות לכל אחד, ועדיין אני שומע את המבטא שלך באוזני. זה נורא. שתנוח כעת בשלום בגן עדן, ושאלוהים ינחם את משפחתך".
ביום שני נקבע מותו של רב-סמל בכיר במיל' אביב מגן (43) מהמושב חירות בשרון, שנפצע ביום ראשון באורח קשה בקרב בגבול לבנון - שבו נפל גם רב-סמל ראשון במיל' איתי אזולאי (25) מהיישוב אורנית. השניים נפגעו מפצצת מרגמה ששיגרו מחבלי חיזבאללה.
ביום שני נפל גם סמ"ר נועם ישראל עבדו, בן 20 מקדימה צורן, בקרב בצפון רצועת עזה - ביום השנה למלחמה. עבדו היה לוחם בגדוד 17 בהכשרת מ"כים של חטיבת ביסל"ח, ושירת כלוחם בגדוד 12 בחטיבת גולני. הוא הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.