אזרח קנדי שלף סכין בצהריים (שני) לעבר חברי כיתת הכוננות במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה - ונהרג. הוא הגיע לשער הכניסה ליישוב, ירד מרכבו, וצעק באנגלית על הרג אזרחים בעזה.
הפיגוע בנתיב העשרה: רגעי נטרול המחבל

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בנתיב העשרה
זירת הפיגוע בנתיב העשרה
זירת ניסיון הפיגוע בנתיב העשרה
(צילום: גדי קבלו)
3 צפייה בגלריה
הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע
הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע
הסכין שהחזיק המחבל
(צילום: דובר צה"ל)
המחבל נורה על ידי חברי כיתת הכוננות. בצה"ל אישרו כי מדובר בניסיון פיגוע. מד"א עדכן כי הדיווח על ניסיון הדקירה סמוך למושב התקבל במוקד בשעה 11:08. צוותי מד"א דיווחו על מחבל מנוטרל ועל נפגעת חרדה כבת 60. בשלב זה לא ידוע על נפגעי גוף.
פרמדיקית במד"א נועה אביטבול וחובש רפואת חירום במד"א יוסי סמגה סיפרו: "כשהגענו למקום סיפרו לנו שמחבל שהגיע למקום ניסה לדקור ונוטרל על ידי כוחות הביטחון. ביצענו סריקה באזור על מנת לוודא שאין נפגעים בגוף. אישה בת 61 שלקתה בחרדה מטופלת במקום על ידי צוותי מד"א ובשלב זה לא נזקקת לפינוי לבית חולים".
חבר כיתת הכוננות סיפר: "הוא ירד מהרכב עם סכין וצעק באנגלית. הוא ניסה להתקרב והיה ממש במרחק תקיפה מאוד קרוב. היינו שלושה בשער, ומיד נטרלנו אותו. הוא צעק לנו 'אתם רוצחים אנשים בעזה'".
מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר הגיע מחבל לשער נתיב העשרה, ירד מרכבו ואיים באמצעות סכין על לוחמי כיתת הכוננות של נתיב העשרה הפועלים במקום. הלוחמים הגיבו בירי וניטרלו את המחבל, אין נפגעים לכוחותינו. נדגיש כי החשוד הוא אזרח זר שהגיע למקום משטח ישראל ולא משטח רצועת עזה".
זירת הפיגוע
(צילום: גדי קבלו, תיעוד מבצעי מד"א)

3 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע
זירת ניסיון הפיגוע
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
כבר בשלב הראשון של המלחמה, אוגדת עזה השקיעה בהקמת אזור החיץ החדש והגדול בצפון הרצועה, ושיטחה רצועה ברוחב קילומטר בין הגבול הצמוד לנתיב העשרה לבין הבתים הראשונים של העיירות בית לאהיה ובית חאנון. כוחות ביטחון שוטף גדולים פועלים באופן תדיר במרחב זה, גם בצד העזתי של מרחב החיץ, כלקח מרכזי מ-7 באוקטובר, על מנת לזהות ולנטרל מיד בירי כל תנועה חשודה במרחק קילומטר מהגדר.
בתחילת השנה לוחמים במרחב התלוננו שהם מוגבלים בירי על חשודים שמתקרבים, אך בצבא הסבירו כי הוראות הפתיחה באש מתירות בהרבה ביחס לעבר, והזהירות שננקטת לעיתים נובעת מהחשש שחטופים שברחו מהשבי יתקרבו לגדר הגבול במרחב. כך או כך, פעילות צה"ל בבית חאנון הסמוכה היא די קבועה בחודשים האחרונים, וכוללת פשיטות מקומיות בהיקף גדודי.