1 צפייה בגלריה
חמאס על אורון שאול והדר גולדין - "הממשלה שלכם שקרנית"
חמאס על אורון שאול והדר גולדין - "הממשלה שלכם שקרנית"
הפרסום של חמאס - והטענה: "ממשלתכם משקרת"
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, טען בהודעה שפרסם הערב (ראשון) כי במהלך מבצע "שומר החומות", בשנה שעברה, הופצץ אחד המקומות שבהם אנשי יחידת הצללים של חמאס הגנה על "שני החיילים השבויים" - כפי שהם מכנים את הדר גולדין ואורון שאול, שנהרגו במבצע "צוק איתן".
לפי חמאס, אחד מאנשי אותה יחידת צללים נהרג, ושלושה נפצעו. "אנחנו שומרים על הזכות לא לפרסם את שמו בשלב זה מסיבות ביטחוניות. נודיע על כך בהמשך, בנסיבות המתאימות", הוסיפו, ובפרסום פנו לישראלים: "הממשלה שלכם שקרנית".
בתגובה אמר בכיר ישראלי כי "אסור ליפול לספינים ולפרובוקציות של החמאס, זה הכול חרטא. הספינים האלה מגיעים במלאות שמונה שנים למבצע צוק איתן, והם נובעים מזה שאנחנו לא ממצמצים. חמאס בייאוש מהעקשנות הישראלית שלא משחררים רוצחים". בכיר ישראלי אחר אמר כי "הודעת החמאס היא בולשיט אחד גדול. חמאס בלחץ גדול. ישראל תמשיך במאמציה הרבים והמגוונים לשחרור השבויים והנעדרים ולא תחדל מכך. ישראל לא תשחרר רוצחים עם דם על ידיהם".
צור גולדין, אחיו התאום של הדר, פרסם בטוויטר לאחר הודעת חמאס ציוץ בשפה הערבית, ובו כתב: "הדוקטרינה של חמאס היא שקר! חמאס ישלם מחיר יקר על כל דקה שאחי נמצא אצלם".
מדובר בעוד ניסיון של חמאס ללחוץ על ישראל כדי לקדם עסקת חילופי שבויים. לפני כחודש פרסם ארגון הטרור הודעה חריגה לפיה חלה "הידרדרות" במצבו של שבוי, ויממה לאחר מכן פרסם תיעוד שבו נראה הישאם א-סייד, השבוי ברצועה, שוכב במיטה ומחובר לבלון חמצן. זה היה התיעוד הראשון אי-פעם שפרסם חמאס מאז שא-סייד, בדואי תושב הדרום, נפל בשבי חמאס כאשר חצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2015.
בחודש שעבר: חמאס פרסם סרטון של הישאם א-סייד

חמאס נקט כמה אמצעים כדי להוכיח את אקטואליות הסרטון מצד אחד - ומצד שני כדי לוודא שמיקומו של א-סייד לא יוסגר. על-מנת להוכיח שהסרטון צולם באותם ימים, חמאס הציג את א-סייד כשברקע תיעוד טלוויזיוני מכינוס שנערך באותו שבוע בקטאר. מנגד, דאגו בחמאס להסיר את הסאונד מהסרטון כדי למנוע אפשרות, גם אם קלושה, של זיהוי המיקום שבו הישראלי מוחזק.
חמאס מחזיק בשבי בשני אזרחים ישראלים: אברה מנגיסטו, שצעד מביתו באשקלון וחצה את הגבול לרצועת עזה בספטמבר 2014, וא-סייד, שחצה את הגבול לרצועה באפריל 2015. בני משפחותיהם של השניים אמרו לאורך השנים כי הם לוקים בבעיות נפשיות. למרות זאת, חמאס מתעקש שמדובר ב"חיילים". חמאס מחזיק ברצועת עזה גם בגופותיהם של הלוחמים אורון שאול והדר גולדין, שנהרגו בעזה במהלך מבצע צוק איתן ב-2014.