הזירה בג'לג'וליה
( צילום: יאיר שגיא)

הצעיר מפתח תקווה שנרצח ביריות בג'לג'וליה בשבוע שעבר הוא רונולד (רון) סובול, בן 21, שנעצר בעבר בחשד לגניבת אופנועים בבת ים ובעיר מגוריו, וכן בחשד לקשירת קשר לפשע וגניבת רכב. תחילה חשדו במשטרה כי מדובר בטעות בזיהוי, לאור מוצאו, אך בהמשך התברר כי לא. "הוא היה היעד לחיסול לאור הקשר לארגון פשע ביישוב", אמרו תושבים בג'לג'וליה.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'לג'וליה
זירת הרצח בג'לג'וליה
סובול וזירת הירי בג'לג'וליה
סובול בן ה-21, שהיה בשירות צבאי בצה"ל אך לא היה במדים בביקורו בג'לג'וליה, נחשב כמי שמשתייך למשפחת חרירי, שבה שני פלגים מסוכסכים. שני הפלגים מחזיקים חיילים בג'לג'וליה, שם אירע הרצח - בסביבה הומת אדם, סמוך לילדים ששיחקו באזור.
בשבוע שעבר סיפרו אותם ילדים שהיו עדים לרצח: "שמענו ירי ומאוד פחדנו. כשיצאנו לכביש ראינו רכב גדול ולידו רעול פנים יורה, ואדם זוחל שמבקש עזרה. היורה התקרב אליו, המשיך לירות וברח. לא חשבנו שנראה אי פעם רצח כזה". מהירי נפצע גם נער בן 15 באורח בינוני, שפונה לטיפול בבית חולים.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'לג'וליה
זירת הירי בג'לג'וליה
( צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'לג'וליה
זירת הירי בג'לג'וליה
( צילום: יאיר שגיא)
ככל הנראה, סובול הגיע ברכב לג'לג'וליה, ואדם רדף אחריו וירה לעברו. סובול יצא מרכבו והתחיל לזחול, והרוצח התקרב אליו וירה בו למוות.
"שני הפצועים שכבו בסמוך לכניסה של בית", סיפר בשבוע שעבר חובש מד"א סאלח חטיב. "הצעיר היה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות רבות בגופו. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, כולל עצירת דימומים ומתן תרופות, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו אנוש". בהמשך נקבע מותו של סובול.
"הנער שנפצע היה בהכרה וסבל גם הוא מפציעות חודרות. הענקנו לו טיפול רפואי שכולל חבישות ועצירת דימומים, הכנסנו גם אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים במצב בינוני", סיפר חטיב על בן ה-15 שנפצע מהירי.