(צילום: אסף חן)

עם פתיחת חודש הגאווה הציגה השרה לשוויון חברתי מירב כהן את תוכנית המשרד לקידום הקהילה הגאה, שעלותה כ-90 מיליון שקלים. התוכנית, שקודמה על ידי כהן ושר הבריאות ניצן הורביץ, ותקציבה אושר לאחר הקמת הממשלה, כוללת שורת מטרות – תקצוב ארגונים המסייעים לחברי הקהילה הנמצאים בסיכון, הכשרת מעסיקים לעבודה עם אוכלוסיות להט"ב, תמיכה בלהט"ב בני הגיל השלישי, הרחבת התקצוב לרשויות המקומיות בגין תמיכה בקהילה ועוד.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
התוכנית הוצגה עם פתיחת חודש הגאווה. המצעד בת"א, שבוע שעבר
(צילום: גיא יחיאלי)
אור קשת, מנהל קשרי ממשל באגודה למען הלהט"ב אמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet כי מדובר בהישג היסטורי, אולם מביע חשש מפגיעה בתוכנית בעקבות המשבר הפוליטי והאפשרות של קריסת הקואליציה. לדבריו, "זו הפעם הראשונה שממשלה שמה על השולחן סכום כסף משמעותי לטובת קהילת הלהט"ב". הוא הוסיף כי "התקציב יסייע לאוכלוסייה בסיכון, לאנשים שנזרקו מהבתים שלהם וזקוקים למענה. זו לא ממשלת החלומות, אבל כאן היא עשתה הישג מרשים מאוד".
לדברי קשת, "אם הממשלה תיפול או שהכנסת תתפזר – הכול יימחק, מרכזי להט"ב ייסגרו ותוכניות יקרסו בשנייה. אין פה ודאות לטווח הארוך, ולכן אנחנו נמצאים לפני צומת דרכים. הדרישה שלנו מיאיר לפיד, מירב כהן וניצן הורוביץ היא שיעשו כל שביכולתם כדי שההישג הזה לא יהיה אפיזודה חולפת".
2 צפייה בגלריה
קשת (מימין): "אם הממשלה תיפול - הכול יימחק. ערב: "המשרד מתקצב 70 רשויות"
קשת (מימין): "אם הממשלה תיפול - הכול יימחק. ערב: "המשרד מתקצב 70 רשויות"
קשת (מימין): "אם הממשלה תיפול - הכול יימחק. ערב: "המשרד מתקצב 70 רשויות"
ינון ערב, רכז הקהילה הגאה בעמק הירדן מטעם המשרד לשוויון חברתי, התייחס אף הוא לתקציב ואמר כי "להט"בים נמצאים בכל הארץ, כמעט בכל עיר יש רכז או רכזת. יש 70 רשויות שהמשרד לשוויון חברתי מתקצב – זה המון". לדבריו, "צריך לתת מענה לפריפריות, הממשלה מעולם לא התעניינה במצב הקהילה בערים האלה. בזכות התקציב הזה אפשר לממן הכשרות לצוותי רפואה ואנשי חינוך, אפשר לתקצב פעילויות. הקהילה מתעוררת לחיים".