בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע היום (שני) מותו של רב-סמל בכיר במיל' אביב מגן (43) מהמושב חירות בשרון, שנפצע אתמול באורח קשה בקרב בגבול לבנון - שבו נפל גם רב-סמל ראשון במיל' איתי אזולאי (25) מהיישוב אורנית. השניים נפגעו מפצצת מרגמה ששיגרו מחבלי חיזבאללה.
הריאיון עם אביב מגן ז"ל (עם הגב למצלמה), לפני כחצי שנה
(צילום: אריק מרמור)

שני לוחמי המילואים נמנו עם יחידת הניוד הקומנדו המטכ"לית 5515. מדובר ביחידת עילית של נהגים מובחרים - המסוגלים להוביל לוחמים לכל מקום, בכל זמן, תנאי שטח ומזג אוויר. היא עלתה לכותרות בין היתר אחרי מבצע החילוץ בפברואר של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר מאזור רפיח. נהגי יחידת הניוד היו אז אחראים על הובלת הכוח בצורה חשאית אל היעד ולאחר מכן בנסיגה אל המסוק.

"הרבה מהכוח - בזכות התמיכה בבית"

לבקשת המשפחה, תמונתו של מגן ז"ל לא פורסמה. הוא התראיין אחרי אותו מבצע חילוץ לניר בן זקן ב-ynet לכתבה על היחידה, וסיפר כי הוא במילואים מ-7 באוקטובר: "אני משאיר בבית בת זוג ושני ילדים. בגדול משבעה באוקטובר אתה בוחר בין שני עולמות. האם אתה בא לפה למילואים ומסכן את עצמך ובעצם זה יכול להיות שהמחיר המשפחה תשלם מחיר יקר מאוד. בזה שבמקרה הגרוע יכול להיות שאתה אפילו לא חוזר. אבל גם אם אתה חוזר, אז אתה חוזר טיפה אחרת, ובפועל ביום-יום אתה לא נמצא".
מגן ביקש להוקיר תודה לכל הסביבה התומכת: "להמשיך לנהל את הבית ולהחזיק את הבית לבד זה משימה מאוד מאוד קשה. הרבה מהכוח שלפחות לי היה זה כי הבית שמר על שפיות והבית תמך, והבית בכל פעם שבאת - ראית שהוא מתפקד כמו שצריך. וזה לא מובן מאליו.
"מי שנשאר בבית, שזה הבנות זוג, הבני זוג, ההורים, האחים, האנשים מאחוריך שמאוד דואגים לך ולפעמים הם לא ישנים בלילות בדיוק כמוך - הם לא בשדה הקרב, אבל הם הם כמעט שם, כי הם עוד באי ודאות כזאת. זה אנשים שעברו תקופה מאוד לא קלה, ואנשים שצריך להגיד להם המון המון תודה".
הוא נשאל על הרגעים במלחמה שבהם חש סיפוק, וענה: "יש הרבה רגעים כאלה. אין ספק שאתה עושה דברים משמעותיים יותר. לפעמים זה במילה הכי קטנה שאומר לך אחד הלוחמים. 'תודה שלקחת אותי, תודה שהוצאת אותי'. זה עושה את ההבדל. ובמקומות היותר קיצוניים זה במשימות משמעותיות. זה לא צריך להיות משהו גרנדיוזי, זה לא צריך להיות משהו גדול, זה בטח לא צריך להיות משהו שאחרי זה בתקשורת, אנחנו לא מחפשים את זה".
2 צפייה בגלריה
yk13823757
yk13823757
כוחות יחידת הניוד, ארכיון
(ziv koren)
2 צפייה בגלריה
רס״ר במיל' איתי אזולאי ז״ל
רס״ר במיל' איתי אזולאי ז״ל
נהרג באותה תקרית. רס"ר במיל' איתי אזולאי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
המועצה האזורית לב השרון מסרה אחר הצהריים כי היא אבלה על נפילתו של רס"ב מגן. "קהילת חירות ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא". ראש מועצת לב השרון אלי אטון אמר: "בצער עמוק ובכאב גדול איבדנו היום את רס"ב (במיל') אביב מגן, חייל נוסף ממשפחת לב השרון, לאחר שרק אתמול קברנו את סרן בן ציון פלח הי"ד. קהילת לב השרון כואבת את כאב המשפחה, אנו מחבקים את המשפחה ונהיה לצידם לכל אורך הדרך".
מאז החלה הפעולה הקרקעית בלבנון, לפני כשבוע, נהרגו בקרבות בזירה הצפונית 11 לוחמי צה"ל. מתחילת המלחמה נהרגו 729 חיילי צה"ל.
בתמרון בדרום לבנון איתרו לוחמי צה"ל אמצעי לחימה רבים, חלקם במערכות מנהרות תת-קרקעיות שנועדו לשמש את מחבלי חיזבאללה לשהייה ויציאה להתקפה סמוך ליישובי הצפון. באחד הבתים אותר מחסן אמצעי לחימה תת-קרקעי ובו עשרות טילי נ"ט, נשקים, מחסניות, מדים של כוח רדואן, וסטים וקסדות. המחסן הושמד ואמצעי הלחימה הוחרמו.