ועדת החוקה של הכנסת התכנסה הבוקר (שני) בכנסת, ובפתח הדיון בה התפתח עימות פנים-קואליציוני סביב הצעת "חוק הרבנים", שלוקחת את הכוח מידיהן של הרשויות המקומיות ומעבירה אותו למועצת הרבנות הראשית ולשר הדתות. ח"כ משה סעדה מהליכוד אמר כי מדובר ב"חוק של ג'ובים שמנסים לקדם כמו גנבים בלילה", בעוד שיו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן - שהוא אחד מיוזמי ההצעה - דחה את הטענות ואמר לסעדה: "את הסיבוב על ראשי המפלגה שלך אני מציע שתעשה במקום אחר". ח"כ טלי גוטליב מהליכוד הודיעה כי היא וסעדה מתכננים להפיל את החוק בוועדה.
סעדה: "הבאתם כמו גנבים בלילה"
(צילום: ערוץ כנסת )

ההצעה נחשבת לאחד מחוקי המהפכה המשפטית שקודמו והוסרו מסדר היום ביולי האחרון. היא קובעת הסדר מקיף בנוגע לרבני ערים, רבני יישובים, רבנים אזוריים ורבני שכונות. לפי הצעת החוק, השר לשירותי דת, כיום השר מיכאל מלכיאלי מש"ס, יקבע את הצורך במינוי רבני שכונות, מה שעלול להוביל למינויי מקורבים ותוספת תקנים בניתוק מצורכי הקהילה המקומית. הצעת החוק תייצר מאות משרות רבנים חדשות, בעיקר על חשבון כספי הרשות המקומית. את קידום ההצעה דוחפת סיעת ש"ס.
קידום החוק מתאפשר כעת לאחר פרישת גדעון סער ובני גנץ מהממשלה. השניים התנגדו נחרצות לקידום החוק והודיעו כי יטילו וטו כל זמן שהם בממשלה על חקיקה שלא בהסכמה ושאינה קשורה למלחמה.
"כמו גנבים בלילה, ועדת החוקה מנסה לקדם חוק שכבר ירד מסדר היום לפני שלושה חודשים - מאותה סיבה שכולנו מאמינים שיחד ננצח ולא מתעסקים בג'ובים או באינטרסים של מפלגה כזו או אחרת ולא במינוי רבני שכונות. זה חוק שהתנגדנו לו בליכוד ובהסכמת ראש הממשלה החוק ירד מסדר היום כי יחד מנצחים. אומות מאוחדות מנצחות ואומות מפולגות קורסות לתוך עצמן", אמר סעדה בפתח הדיון בוועדת החוקה.
הוא הוסיף: "בהינף וואטסאפ לא מובן, הוועדה שינתה את סדר היום שלה מבלי להסביר לח"כים את מהות השינוי, אחרי שהחוק ירד בפומבי מסדר היום. זה חוק של ג'ובים שפוגע בציבור, שלוקח את הבחירה של רבני הערים מהציבור למנות רב שמתאים לו, ונותן לכל מיני עסקנים שרוצים רב שמתאים להם. מקובל עליי שצריך לקיים דיון, אבל למה הציונות הדתית בחרה לקיים את זה עכשיו? למה כמו גנבים בלילה? הרי ראש הממשלה הסיר את החוק כי יחד ננצח. הציבור רואה אותנו ואני פונה אליך - שמעת את המשפחות ואת האמירות. תסיר את הקלון הזה מסדר היום".
ח"כ רוטמן השיב לסעדה כי מדובר בסדר היום הקואליציוני. "אם יש לך בעיות עם המפלגה שלך, עם קביעת סדר היום הקואליציוני או עם ראש הממשלה, אתה מוזמן לפתור אותן בעצמך. אני מוחה בתוקף על החיבור הבזוי שניסית לעשות עכשיו בין המחלוקת הפוליטית הלגיטימית על חוק הרבנים לבין דברי משפחות השכול והחטופים. אני מקווה שתחזור בך מכך. החוק מקודם בהחלטות קואליציוניות ואת הסיבוב על ראשי המפלגה שלך אני מציע שתעשה במקום אחר", אמר.
הבוקר הודיעה ח"כ טלי גוטליב בהודעה בקבוצת הוואטסאפ של הוועדה כי היא, ח"כ משה סעדה ונציג מטעם עוצמה יהודית מתכוונים להצביע מחר נגד הצעת החוק. "אנו מציעים להסיר את החוק בעת הזו נוכח אי הסכמות עמוקות שהוא מעלה. זה ממש לא הזמן", כתבה גוטליב. ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו גיבתה את גוטליב וסעדה וכתבה ברשת X (טוויטר לשעבר): "אם לחברי הכנסת מהליכוד נשארה עוד טיפה מצפון, הם חייבים להעיף את חוק הג'ובים למקורבי דרעי מסדר יומה של הכנסת. חובת ההוכחה עליהם".