עורך דינו של אביטן בפתח הדיון
(צילום: אריק מרמור)

המשטרה עצרה הבוקר בנתב"ג את גולן אביטן, העבריין שנאשם בפרשת ראשי ארגוני הפשע (512), ארבע שנים אחרי שנסע לרופא שיניים וברח למרוקו. ב-2019 דווח כי נעצר במרוקו, והבוקר, אחרי שגורש משם והגיע לארץ, נעצר. המשטרה הודיעה כי הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בתום חקירתו.
2 צפייה בגלריה
גולן אביטן מובא להארכת מעצר
גולן אביטן מובא להארכת מעצר
גולן אביטן מובא להארכת מעצר, הבוקר
(צילום: שאול גולן )
אביטן נעלם באוקטובר 2018, אז נסע לטיפול אצל רופא שיניים, ולאחר מכן לא נראה זמן רב. מכשיר הטלפון שלו הצביע אז על איכון טלפוני בין אשדוד לניצנים, אבל מאז לא היה זמין. בדיוק לפני שלוש שנים דווח כי נעצר במרוקו.
אביטן, שנחשב מזוהה עם ארגון הפשיעה אברג'יל, נאשם כי קנה את השלטים עבור מטען החבלה שהתפוצץ בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. הוא נעצר בתיק שבו גייסה המשטרה שמונה עדי מדינה, והיה אחד הבודדים שניהל את משפטו כשהוא במעצר בית עם אזיק אלקטרוני.
בחודשים שקדמו להיעלמותו, במסגרת ניסיונות להגיע להסדר טיעון עם כל הנאשמים, ביקש התובע כי אביטן ירצה שמונה שנות מאסר. אביטן סירב להצעה, והמשפט המשיך להתנהל. למעשה, אביטן היה היחיד מבין 17 הנאשמים שסירב להסדר הטיעון.
2 צפייה בגלריה
משה מזרחי, נפתלי מגד ורחמים סרויה
משה מזרחי, נפתלי מגד ורחמים סרויה
הנרצחים בפיגוע הפלילי בתל אביב ב-2003
(צילום רפרודוקציה: שאול גולן, דני סולומון, יריב כץ)
בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי ב-2003, שמטרתו הייתה לחסל את זאב רוזנשטיין בחנות המרת כספים שאליה הגיע לא פעם, נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו עשרות עוברי אורח תמימים. הנרצחים - רחמים צרויה, בן 43 מתל אביב, שעבד בחברה להשכרת מוניות והגיע למקום רק כדי לאכול צהריים; משה מזרחי, בן 27 מאילת, שליח של אותה חנות להמרת כספים; ונפתלי מגד מאשדוד, בן 19, שמצא עצמו בחנות של אביו בדיוק כשרוזנשטיין הגיע למקום.
ביוני השנה גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנה על העבריין יצחק אברג'יל, שהורשע בשלושה מעשי רצח, בעבירות סמים בהיקפי ענק, בעמידה בראש ארגון פשיעה ובעבירות נוספות. בנוסף הוטל על אברג'יל לשלם קנס בסך 1.5 מיליון שקלים למדינה ו-114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים. "זה לא היה שונה מפיגועי הטרור של אז", צוין בגזר הדין.