"אני נטרלתי אותו אחי": משי בן עמי דקות לאחר שירה במחבל | האזינו

צלם ynet, משי בן עמי, הוא האזרח שנטרל את המחבל בפיגוע הדקירה שהתרחש הערב (שלישי) בירושלים, באוטובוס בסמוך לצומת רמות בעיר. בן עמי, שנסע ברכבו למרכז העיר, העיד כי הבחין מיד שמדובר בפיגוע, יצא מהרכב וירה במחבל קליע אחד מנשקו האישי, בעת שזה התקדם לעברו. בן עמי נטרל מחבל גם לפני שש שנים, בפיגוע שהתרחש בסמוך לרכבת הקלה בירושלים.
מיד לאחר הפיגוע, בן עמי סיפר לצלם ynet משה מזרחי בשיחת טלפון: "אני נטרלתי את המחבל אחי, ירדתי מכיוון רמות וקלטתי אותו דוקר מישהו, מפרק אותו. עצרתי בצד וישר רצתי אליו". ראש הממשלה יאיר לפיד איחל החלמה מהירה לקורבן הדקירה, ושיבח את בן עמי: "אני מברך את צלם ynet שנקלע לזירה ופעל בנחישות בכדי לנטרל את המחבל, ומנע פגיעה באנשים נוספים". לפיד הוסיף כי "לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ולפגוע בשגרת חיינו. נבוא חשבון עם כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".
4 צפייה בגלריה
משי בן עמי דקות לאחר נטרול המחבל
משי בן עמי דקות לאחר נטרול המחבל
משי בן עמי עם בנו בן ה-4, דקות לאחר שנטרל את המחבל
(צילום: לירן תמרי, מיינט ירושלים)
4 צפייה בגלריה
משי בן עמי
משי בן עמי
צלם ynet משי בן עמי
(מתוך טוויטר )
הפיגוע החל לקראת השעה 17:00, כאשר מחבל פלסטיני שנסע בתוך האוטובוס דקר את אחד מהנוסעים עם מברג. האירוע זלג החוצה כשהנהג עצר את האוטובוס, ואדם נוסף נאבק במחבל עם אבן בטרם הגיע בן עמי לזירה, נושא אקדח ברישיון. הוא העיד כי הבחין בפיגוע בעת שנסע עם בנו לכיוון מרכז העיר. "זיהיתי סיטואציה של דקירה ליד האוטובוס וראיתי אנשים בורחים. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע.
"ירדתי מהרכב ודרכתי את הנשק. ראיתי פצוע אחד שדימם בכבדות. המחבל התקדם לעברי, שמעתי אותו ממלמל בערבית. לא היססתי, יריתי לעברו כדור אחד והוא נפל לרצפה". גורם במשטרה כינה את פעולתו של בן עמי כ"גבורה אזרחית יוצאת דופן".
זירת הפיגוע | צפו בתיעוד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, חיים גולדיטש)

4 צפייה בגלריה
המחבל המנוטרל
המחבל המנוטרל
זירת הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
המחבל המנוטרל
המחבל המנוטרל
כלי הנשק של המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד סיפר בן עמי כי כוחות משטרה והצלה הגיעו למקום דקות ספורות לאחר שירה במחבל. קורבן הדקירה, גבר בשנות ה-40 לחייו, נפצע באורח בינוני, ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל נפצע באורח בינוני עד קשה.
בן עמי סיפר על הפיגוע הקודם שהיה מעורב בו: "החניתי את הרכב בסמוך לרכבת הקלה וחיכיתי לאוטובוס במשך כ-20 דקות. במקרה הסתובבתי וקלטתי מולי מחבל עם סכין, שניסה לדקור אותי. נאבקנו, חתרתי למגע ונטרלתי אותו".
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר כי "מדובר באירוע טרור חמור, ובזכות תושייה ותגובה מהירה של אזרח נמנעה פגיעה קשה יותר בנוסעי האוטובוס". בר לב הוסיף כי "אירוע כזה לא ירפה את ידינו במאבק הנחוש בטרור הפלשתיני, במבצעים ובשולחיהם". שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שיבחה גם היא את בן עמי: "כל הכבוד לצלם ynet הגיבור והאמיץ - פעם שנייה". מיכאלי ציינה כי היא עובדת עם השר בר-לב לשילובם של לחצני מצוקה באוטובוסים, לשמירת ביטחונם של הנוסעים והנהגים.
השתתפו בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין, מאיר תורג'מן