תיעוד: מורה מכה את בתו בת הארבע בטמרה

מורה בבית ספר מוכר בעיר טמרה שבצפון תועד מכה את בתו בת הארבע בשעה שיצאו מבילוי משותף בסניף מקדונלד'ס בעיר. בתיעוד הקשה, שהגיע לידי ynet, נראה האב מושך בשיערות ראשה של הילדה ומטיח אותה בקרקע. אחותה הגדולה, בת שבע, קופאת במקומה. האב נעצר בחשד להתעללות פיזית ותקיפת חסר ישע, אך בית המשפט שחרר אותו למעצר בית של שלושה ימים בלבד, בניגוד לבקשת המשטרה, ומאז חזר לביתו. לדברי המשטרה, התיק יימסר לפרקליטות להגשת כתב אישום בהקדם.
האירוע החמור התרחש לפני כשבועיים לעיני עוברים ושבים רבים. אחד מהם הגיע לתחנת משטרה ומסר עדות. "הוא סיפר שעבר בסמוך לסניף מקדונלד'ס בעיר וראה אבא שמוציא את הילדה שלו בכוח מהמקום. ביציאה הוא מושך אותה בשיערה, בועט בה, מכניס אותה בכוח לרכב ומכה אותה", תיאר רב-פקד חאלד שנאן, קצין המודיעין והחקירות במשטרת המחוז הצפוני.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: מורה מכה את ילדיו ביישוב טמרה
תיעוד: מורה מכה את ילדיו ביישוב טמרה
"מושך בשיער, בועט ומכניס בכוח לרכב". מתוך תיעוד תקיפת הילדה
"בעקבות עדותו הקשה ומספר הרכב שמסר לנו, שלחנו ניידת לבית החשוד כדי לראות שאין שם משהו חשוד ושהילדה ללא חבלות. למחרת נחשפנו לסרטון הקשה והוצאנו צו מעצר נגד החשוד. הוא הודה בחקירתו במעשים והסביר שהתעצבן ושמדובר במעידה חד פעמית", הוסיף רפ"ק שנאן.
עובדות סוציאליות וחוקרי ילדים מקצועיים תשאלו את הילדות במסגרות החינוכיות שבהן הן לומדות אודות התנהגות הוריהן. בחקירה התגלה כי אימן של הילדות היא עובדת סוציאלית. "ניכר היה שהן תודרכו מראש, לכאורה, כי היו מאוד ממוקדות בעדות שלהן, באירוע עצמו", סיפר רפ"ק שנאן.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים כדי לסיים את הליכי החקירה הרגישה ולהגיש נגדו כתב אישום בהליך מהיר. לאחר שנחשפה לתיעוד, הורתה שופטת בית משפט השלום בחיפה כרמית פאר גינת על הארכת מעצרו בשלושה ימים בלבד. סנגורו של החשוד ערער על ההחלטה וטען כי מדובר במקרה תקיפה בודד. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה סארי ג'יוסי הורה על שחרורו של האב לשלושה ימי מעצר בית בחיפה, אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-48 שעות כדי לאפשר מיצוי החקירה וטענה ששחרורו יהווה עוול ויפגע בהליך.
המשטרה העבירה את החשדות נגד המורה הוותיק למשרד החינוך, שפתח בחקירה, ולשירותי הרווחה בעיריית טמרה. "לתחושתי ומניסיוני לא מדובר במעשה בודד ולא במקרה, אך אין לנו ראיות לזה כדי לשכנע את בית המשפט להאריך את מעצרו ולהרחיקו מבני משפחתו ומתלמדיו", אמר רפ"ק שנאן. "עם תום מעצר הבית בשבוע שעבר, הוא חזר לביתו ולילדיו. עדויות שאספנו אודותיו הדאיגו אותנו מאוד. אם כך הוא מתנהג במרחב ציבורי, אין לדעת כיצד מתנהג מאחורי הדלת בתוך ביתו מול ילדיו ומשפחתו".