כבר שבוע של מערכה משמעותית בצפון גרם לתסכול רב בקרב משפחות חטופים, שמרגישות שהנושא של השבת 101 החטופות והחטופים מעזה נדחק החוצה בעקבות ההתפתחויות מול חיזבאללה. אביו של עומר שם טוב, מלכי, סיפר על התחושות הקשות בימים האחרונים, אותם הגדיר "התקופה הכי רעה לאורך כל השנה. כי אין באמת כלום, אין קצה חוט, אין משא ומתן, אפילו לא מדברים. פשוט כלום".
(צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
עצרת משפחות החטופים בכיכר פריז בירושלים
עצרת משפחות החטופים בכיכר פריז בירושלים
עומר ונעמה עדיין בשבי. יחד עם 99 חטופים נוספים
(צילום: רפי קוץ)
בריאיון ל-ynet הוא סיפר כי "המערכה בלבנון היא מערכה שכמו שהערכנו, היא שמה את עניין החטופים בצד. כל הפוקוס בצפון, כל מה שקורה, זה בצפון כרגע. החשש הזה שלנו, משפחות החטופים, מתממש".
אב החטוף התייחס להערכות הבכירים בישראל, בהם שר הביטחון יואב גלנט, שמעריכים או אולי מקווים שהלחץ על חיזבאללה יגרום למנהיג חמאס יחיא סינוואר להרגיש מבודד יותר - ודווקא ידחוף אותו לעסקה. "אני אומר שהלוואי וההערכות האלה הן נכונות. אני חושב שאנחנו למדנו במשך השנה הזאת, שכנראה סינוואר מתנהג איך שהוא מחליט להתנהג, לא אכפת לו מאף אחד, לא אכפת לו מהסביבה שלו".
"אני לא רואה עד עכשיו איזשהו משהו שהפעלנו עליו לחץ כזה או אחר, וזה השפיע עליו", הוסיף, "הוא מתחילת הדרך אמר מה הוא מבקש, ועד היום הוא עומד על אותן דרישות, אז אני לא יודע. אני באמת לא יודע מה זה עושה. ואם זה עושה, אז הלוואי".
מלכי סיפר כי גם בימים אלה, שהעיניים מופנות לצפון, משפחות החטופים ממשיכות להיפגש ולדרוש פגישות עם גורמים בישראל. "אני אגיד שגם אם ניפגש עם ראש הממשלה, אז אני לא רואה מה הוא יחדש לנו, כי תמיד הפגישות עם ראש הממשלה מסתיימות בזה שהוא אומר שהוא לא יכול כמובן לפרט מעבר למה שאנחנו יודעים. המפגשים נהפכים פשוט לאיזשהו מבוי סתום, שמעלים טענות, מעלים בקשות, אבל מצד שני, אין תגובה".
- אתה אומר שמבחינתך כבר כמעט אין טעם לפגישה כזאת. "אני לא אומר אין טעם, כי תמיד טוב שיראו אותנו, תמיד טוב שהם ידעו שאנחנו נמצאים ושלרגע לא לא ישכחו אותנו. אז אני חושב שהמפגשים האלה הם חשובים, רק אפילו בשביל המודעות והתודעה, ושיראו את הפנים שלנו. כי הפנים שלנו מיום ליום, הן פנים שמשתנות, והתסכול הוא רק הולך וגדל. אני אבל אדגיש, אין ייאוש. אין ייאוש. לא יהיה ייאוש. אנחנו התקווה של החטופים, אנחנו הכוח של החטופים, אז אנחנו כן עייפים, כן מותשים, כן מתוסכלים מאוד, אבל ממש לא מיואשים".
הוא הסביר כיצד השנה האחרונה השפיעה עליו אישית, אפילו חיצונית. "תראי כמה שיער לבן נהיה לי. תראי כמה שיער לבן נהיה לי במשך השנה הזאת. זה לא להאמין איך שזה משפיע. זה משפיע בצורה פיזיולוגית על כל הגוף וכל המתחים הנפשיים המטורפים האלה, זה פשוט משפיע. זה ממש משפיע".