פיגוע ירי בשומרון: מחבלים ירו ביום שישי בערב לעבר בתים בהתנחלות רחלים שבאזור השומרון. הירי פגע בארבעה בתים וניפץ חלונות בשלושה מהם. בשטח נמצאו 26 תרמילים. אחד מהקליעים חלף מעל ראשו של ילד בן שש. לא היו נפגעים.
אליהו, תושב רחלים, סיפר כי הירי החל בשעה 21:30 אחרי שהוא ומשפחתו סיימו את ארוחת השבת: "אמרתי לכולם לשכב על הרצפה. כדור אחד חדר דרך הוויטרינה מעל הראש של הבן שלי בן השש. מכיוון שאני מגויס בצו 8 שלחתי מיד דיווח לצבא, והגיעו כוחות למקום. יש תחושה קשה של חוסר ביטחון בתוך הבית. אסור שהמצב הזה יימשך".
2 צפייה בגלריה
ירי אל עבר בתים בישוב רחלים
ירי אל עבר בתים בישוב רחלים
חלון שנפגע מירי ברחלים
2 צפייה בגלריה
ירי אל עבר בתים בישוב רחלים
ירי אל עבר בתים בישוב רחלים
זה היה יכול להיגמר ברצח
הכותרת
חולם על בתים בלי ממ"ד | היום שאחרי המלחמה עפ"י חיים ילין
20:38
יעל, תושבת היישוב, סיפרה: "הלכתי להרדים את הבת שלי, והילדים שיחקו בסלון. שמעתי רעשים ובעלי קפץ ואמר, 'לשכב על הרצפה'. נשכבתי על הבת שלי. חלק מהילדים הלכו לממ"ד, וקראנו תהילים". יעל הוסיפה ואמרה: "זה מזעזע, כואב ומאכזב שבוקר אחר כך לא קרה שום דבר בכפר שממנו ניסינו לרצוח אותנו (קבלאן – אב"ק) , שם המשיכו בחייהם בנחת, לא יכול להיות שלא יהיה מחיר. אנחנו מצפים לתשובה ניצחת וברורה מצה"ל".
יו"ר היישוב רחלים יצחק הורוביץ אמר: "אנחנו כבר חודש מתריעים בפני הצבא שלא מפסיקים לירות מאולם החתונות בכפר. בתגובה אומרים לנו שאין שם נשקים. נמאס לנו שחיינו מופקרים. אנחנו דורשים מהצבא להתחיל לפעול בתוך הכפר קבלאן, שיקימו בסיס בתוך אחד מהבתים בצומת שם, ויחזירו את תחושת הביטחון לתושבים".
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "אנחנו מצפים להפיכת הקערה בצורה מוחלטת ביו"ש. הטרוריסטים הנאצים בעזה הם בדיוק כמו הטרוריסטים הנאצים ביו"ש, צריך להדביר אותם בכוח, לסגור את כל המחסומים הביטחוניים, צריך להוריד כל בית שיורים ממנו. מדינת ישראל וצה"ל חייבים להוריד את הכפפות ולהתייחס למחבלים הנאצים בשומרון כפי שמתייחסים למחבלים הנאצים בעזה. אחרי ירי כזה כבד, צריך להתמקם בבית הקרוב, להקים עמדה צבאית עם דגל ישראל, לחזק את הביטחון ולהעביר מסר שאנחנו לא נשברים, שמה שהיה לא יהיה".