עוזריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גילו לפחות עוד אוסף אחד של מסמכים מסווגים, במקום שאינו המשרד הפרטי בוושינגטון ששימש אותו לפני שרץ לנשיאות.
בדיווח של NBC ניוז נאמר כי בעקבות גילוי המסמכים המסווגים במשרדו הפרטי בנובמבר, החלו עוזרי הנשיא לחפש מסמכים מסווגים במקומות אחרים ששימשו את ביידן. לא פורסם כמה מסמכים נמצאו כעת, והיכן. גם מידת הסיווג שלהם לא ידועה בשלב זה. בנוסף לא ברור מתי נמצא האוסף השני של המסמכים, ואם החיפוש אחר מסמכים מסווגים מכהונתו של ביידן כסגן נשיא הושלם. פרשת המסמכים של ביידן - עוד כתבות: מסמכים מסווגים נמצאו במשרד הפרטי של ביידן, משרד המשפטים פתח בחקירה פרשת המסמכים של ביידן: "נמצאו חומרי מודיעין על איראן ואוקראינה" אחד מסובך קצת יותר: ההבדל בין מסמכי טראמפ למסמכים הסודיים של ביידן
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור בטקס קבלה בארמון הנשיאות ב מקסיקו סיטי 9 בינואר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור בטקס קבלה בארמון הנשיאות ב מקסיקו סיטי 9 בינואר
(צילום: AFP )
השבוע פורסם בארה"ב כי כ-10 מסמכים מסווגים מימיו של ביידן כסגן הנשיא התגלו בנובמבר, ימים ספורים לפני בחירות אמצע הכהונה. מי שגילו את המסמכים הם עורכי הדין הפרטיים שלו, שמיהרו להעביר את המסמכים לארכיון הלאומי בארה"ב. אנשי הארכיון הודיעו על כך למשרד המשפטים, והשר מריק גרלנד הורה לפתוח בבדיקה ולבחון את המסמכים. גם חוקרי ה-FBI מעורבים בבדיקת המסמכים המסווגים שנמצאו במשרדו של ביידן. בהמשך יוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית.
עורכי הדין של ביידן גילו את המסמכים ב-2 בנובמבר במשרד במכון המחקר "מרכז פן ביידן לדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים". המסמכים היו בארון נעול, ונמצאו כשאנשיו של ביידן פינו את המשרד. ריצ'רד סאובר, היועץ המיוחד של הבית הלבן, אמר כי הממשל מיהר לדווח על כך לארכיון הלאומי, ולמחרת המסמכים הסודיים מכהונת ביידן כסגן נשיא הועברו לארכיון - בהתאם לחוק.
ביידן היה סגנו של ברק אובמה בבית הלבן בין 2009 ל-2017. המשרד במכון המחקר בוושינגטון, בקרבת הבית הלבן, שימש אותו מאמצע שנת 2017 עד תחילת הקמפיין לנשיאות ב-2020.
שלשום מסר ביידן כי הוא הופתע מגילוי המסמכים המסווגים במשרדו הפרטי. הוא ציין כי הוא מתייחס למסמכים מסווגים באופן רציני, אך אינו יודע איזה מידע נמצא במסמכים שהתגלו. "אנו משתפים פעולה באופן מלא עם הבדיקה, ואני מקווה שהיא תסתיים בקרוב", מסר.
פורסם לראשונה: 23:00, 11.01.23