גלאון בריאיון לאולפן ynet אתמול: מאמינה בחיבור של שתי מנהיגות
(צילום: אריק מרמור, שמוליק דודפור)

יו"ר מפלגת העבודה הנבחרת ושרת התחבורה מרב מיכאלי מסרבת לאיחוד כוחות בשמאל, ומשיבה בשלילה מוחלטת לדבריה של זהבה גלאון, כי אם תיבחר לראשות מרצ היא תפעל לחיבור עם העבודה. בריאיון ל"המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר (שישי) אמרה מיכאלי כי האחריות על מעבר אחוז החסימה של מרצ מוטלת על יו"ר הגוש יאיר לפיד – ולא על העבודה.
גלאון התראיינה אתמול לאולפן ynet ונשאלה על חיבור אפשרי עם העבודה. היא השיבה ש"מיכאלי היא גם ידידה אישית שלי וגם מנהיגה מוערכת. היא הביעה התנגדות לחיבור הזה, אני מתכוונת להיפגש איתה ולספר לה את הסיבה שנכנסתי אל המרוץ. זה לא רק להציל את מרצ, זה לעשות חבירות כדי להרחיב את הגוש וכדי שתהיה כאן ממשלה בראשות לפיד ושביבי לא יחזור. אלה דברים שנדבר עליהם".
1 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
"כנראה שיש לי יותר אמון במרצ ממה שיש לאנשי מרצ עצמם". מיכאלי וגלאון
(צילום: עמית שאבי יואב דודקביץ )
מיכאלי התייחסה לדבריה של גלאון, וכשנשאלה על חיבור אפשרי עם מרצ, השיבה: "לא יהיה חיבור בין העבודה למרצ. אני מאוד מעריכה את זהבה גלאון ומאוד מעריכה את מרצ. לי יש כנראה יותר אמון במרצ ממה שיש לאנשי מרצ עצמם".
לשאלה האם השתיים יכולות להקים מסגרת פוליטית משותפת, אמרה מיכאלי כי "מרב וזהבה יהיו פאוור קאפל הרבה יותר עוצמתי כשהן תהיינה שתי מנהיגות של שתי מפלגות. אם וכאשר באמת זהבה תיבחר לראשות מרצ".
מיכאלי הוסיפה שהיא מאמינה שמרצ תעבור את אחוז החסימה, ולדבריה "מי שאמור להיות אחראי על הגוש זה לפיד. לכן, אם לפיד חושש שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה, אדרבה, יש לו הרבה כלים בעצמו לטפל בבעיה ולעזור להם".
ח"כ יאיר גולן, המתמודד על ראשות מרצ, אמר בתגובה כי "מצער לשמוע שוב ושוב את מיכאלי מסתגרת מפני רעיון החיבור של מפלגת העבודה ומרצ. מרצ בהנהגתי תחתור לחיבור אך צו השעה של מרצ הוא התחדשות של זהות ומנהיגות. אנו בונים במרצ את הבית של השמאל בישראל. נמגר את הביביזם והימין הקיצוני. נבנה מפלגה הגאה בזהותה. למרצ נכונו ימים גדולים".